برگزاری رزمایش نظامی در ونزوئلا در واکنش به اقدام جنجالی ترامپ علیه کاراکاس

ونزوئلا در پاسخ به تهدید ترامپ مبنی بر دخالت نظامی و تصویب تحریم‌های جدید علیه این کشور تمرین نظامی برگزار می‌کند.

برگزاری رزمایش نظامی در ونزوئلا در واکنش به اقدام جنجالی ترامپ علیه کاراکاسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ونزوئلا در پاسخ به تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دخالت نظامی در این کشور و تصویب تحریم‌های جدید علیه این کشور نفت خیز، شنبه و یکشنبه به دستور نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا تمرین‌های نظامی برگزار می کند. حدود 200 هزار سرباز و 700 هزار شبه نظامی دولتی، سرباز ذخیره و غیرنظامی به همراه تجهیزاتی مانند هواپیما و تانک قرار است در این رزمایش نظامی که حاکمیت بولیواری 2017 نام دارد، شرکت کنند. تمرین شلیک به هواپیماهای در حال پرواز از جمله بخش‌های این رزمایش است.

رئیس جمهور ونزوئلا اواسط ماه اوت در پاسخ به اظهارات دونالد ترامپ که از احتمال گزینه نظامی در ونزوئلا در صورت لزوم سخن گفته بود و خشم مادورو را برانگیخت، دستور این نمایش قدرت را صادر کرد. بسیاری از کشورهای منطقه مانند برزیل، کلمبیا، پرو، شیلی، مکزیک همینطور اکوادور به صراحت چشم‌انداز توسل به زور را رد کردند.

جمعه کاخ سفید هر گونه اقدام نظامی آمریکا در ونزوئلا را در کوتاه مدت منتفی دانسته بود.

ژنرال اچ آر مک‌مستر، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ اعلام کرد: «ما همچنان مجموعه‌ای گسترده از گزینه‌ها را بررسی می کنیم.»

وی افزود: «هر گونه تصمیم با هماهنگی شرکایمان در منطقه گرفته می شود و هیچ اقدام نظامی در آینده نزدیک پیش‌بینی نشده است.»

در عوض، رئیس جمهور آمریکا که می خواهد نشان دهد کشورش در مقابل ونزوئلا دست روی دست نگذاشته است، جمعه فرمانی امضا کرد که خرید اوراق قرضه منتشر شده توسط دولت ونزوئلا یا شرکت ملی نفت «پی دی وی اس ای» PDVSA این کشور را ممنوع می کند. در فرمان ترامپ هیچ اشاره‌ای به ممنوعیت خرید نفت ونزوئلا توسط شرکت‌های آمریکایی نشده است.

کاخ سفید خاطر نشان کرد: «این تدابیر برای محروم کردن مادورو از یک منبع حیاتی تأمین مالی اتخاذ شده‌اند و به دقت این را هدف گرفته‌اند.»

نیکولاس مادورو جمعه برای تحلیل تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس، نشست فوری شرکت‌های آمریکایی را که از ونزوئلا نفت می خرند، خواستار شده بود. این کشور آمریکای جنوبی هشتصد هزار بشکه از یک میلیون و نهصد هزار بشکه تولید روزانه نفت خود را می فروشد. ارتش حامی اصلی دولت سوسیالیست ونزوئلاست که یک وزنه سنگین سیاسی و اقتصادی برای آن به شمار می رود.

انتهای پیام/

 

آمادگی ونزوئلا برای مقابله با تهدید نظامی آمریکا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار