استیو منوچین: آمریکا به دنبال محدود کردن دسترسی ونزوئلا به منابع مالی است

وزیر خزانه داری آمریکا گفت دستور اجرایی جدید ترامپ دسترسی ونزوئلا به منابع مالی آمریکا را محدود می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، استیو منوچین گفت: دستور اجرایی امروز نشان دهنده محکوم کردن یاغی گری و اقدامات دیکتاتوری رژیم ونزوئلا از طرف آمریکا است. رژیم مادورو به طور دائمی ضدیت خود را با حاکمیت قانون، نهادهای دمکراتیک و مردم ونزوئلا نشان داده است.
 
وزیر خزانه داری آمریکا افزود: این به منزله یک فاجعه برای این کشور است. مادورو و رژیم شوم وی، ونزوئلا را به طرف بی مدیریتی اقتصادی، فساد و بدهی سوق می دهد.
 
به گفته وی اقدامات واشنگتن بر روی محدود کردن دسترسی رژیم به منابع مالی و بازار سهام آمریکا متمرکز شده است. مادورو بیش از این نمی تواند از مزیت های سیستم مالی آمریکا برای رسیدن به اهداف اقتصادی اش استفاده کند. این تدابیر همچنین توانایی مادورو برای تامین مالی عوامل و حامیانش تضعیف می کند و سبب می شود که با فشارهایی که بر رژیمش وارد می شود، رفتارش را تغییر دهد.
 
وزیر خزانه داری آمریکا در ادامه گفت: بر اساس این دستور اجرایی جدید، اتباع آمریکایی از هرگونه معامله ویژه با نهادها و عوامل دولت ونزوئلا منع می شوند. این نهادها شرکت ملی نفت ونزوئلا را شامل می شود. این محدودیت ها تبادلات مالی این شرکت در آمریکا و فعالیت های آن در بخش دریافت وام و بازار سهام را شامل می شود.
 
به منظور کاهش آثار بر مردم آمریکا و مردم ونزوئلا و بازار جهانی ما مجوزهای عمومی را صادر کرده ایم. این مجوزها شامل مجوز تامین منابع مالی برای ارسال کمک های بشردوستانه به ونزوئلا می شود. منوچین اضافه کرد: این دستور اجرایی از سرازیر شدن منابع مالی برای رژیم مادورو جلوگیری می کند.
 
انتهای پیام/  

منوچین: دستور اجرایی ترامپ دسترسی ونزولا به بازارهای مالی را هدف گرفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار