استاندار اصفهان اعلام کرد:

هیچ نقطه تداخلی بین مسئولیت ها وجود ندارد

استاندار اصفهان گفت: ما در شورا تعامل سازنده، هم افزا و هدف‌مند خواهیم داشت و دوران طلایی را بین دولت و حکومت محلی خواهیم داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهانرسول زرگرپور صبح امروز در نخستین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن قدردانی از فعالیت های شورای چهارم و تبریک آغاز فعالیت شورای پنجم اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم همواره فعالیت های ما مورد نقدهایی قرار می گیرد و باید این نقدها فقط در حوزه آسیب شناسی استفاده شود.

وی ضمن قدردانی از دو شهردار سابق اصفهان ابراز داشت: شهرداران اصفهان همیشه در سطح کشور نمونه و زبان زد بوده‌اند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه روز گذشته شورای شهر یزد آخرین مشورت ها را با اینجانب در خصوص انتخاب آقای جمالی نژاد برای شهردار این شهر انجام دادند، ابراز داشت: خوشبختانه امروز وی به عنوان شهردار یزد انتخاب شد.

وی با بیان اینکه ما امید زیادی به شورای پنجم داریم، افزود: امیدواریم این شورا پرتوان و پرکار فعالیت کند و با کار کارشناسی و عالمانه در راستای توسعه اصفهان گام بردارد.

زرگرپور ضمن تبریک مجدد به هیات رئیسه شورای پنجم اضافه کرد: شورا نهادی مستقل است و باید استقلال این نهاد حفظ شود و تصمیمات در فضایی آرام اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه هیچ نقطه تداخلی بین مسئولیت ها وجود ندارد، گفت: ما در شورا تعامل سازنده، هم افزا و هدف‌مند خواهیم داشت و دوران طلایی را بین دولت و حکومت محلی خواهیم داشت.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه بر اساس قانون شهرداری ها یکسری وظایف صرف و مختص شهرداری است، افزود: مابقی نهادها باید در خصوص این موارد پیرو مدیریت شهرداری باشند.

وی با اشاره به اینکه توسعه کاربردی شهر از جمله وظایف شهرداری است، ادامه داد: خدمات شهری، ساخت و ساز و حمل و نقل از جمله این وظایف است که همگان باید از ‌شهرداری ها حمایت کنند.

زرگرپور با بیان اینکه برخی وظایف همچون هوای پاک و ورزش همگانی نیز از وظایف نانوشته شهرداری است، اظهار داشت: مدیریت بحران نیز در شهر اصفهان به شهرداری محول شده است و همه باید در این خصوص نقش حاکمیتی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری یکسری وظایف مستحب نیز دارد، افزود: در برخی مسائل مانند فعالیت های فرهنگی و هنری و گردشگری نهادهای مسئول داریم و شهرداری باید از این نهادها تبعیت کند.

زرگرپور با اشاره به اینکه اختلافات بین شورای و فرمانداری به حداقل برسد، اضافه کرد: در این زمینه ضروری است قبل از اعلام مصوبات حساس  با هیات تطبیق هماهنگی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت در استان اصفهان به صورت تمام قد با حکومت محلی همراه خواهد بود، تصریح کرد: در شورای چهارم این اتفاق افتاد و نتایج خوبی را نیز به همراه داشت.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه شورای پنجم اصفهان و شهردار این شهر نیز با موفقیت فعالیت خواهد داشت، اضافه کرد: حق مردم اصفهان بسیار بیشتر از وضعیت کنونی است و امیدواریم که روز به روز در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان این استان تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

اختلاف شورا و فرمانداری به حداقل برسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار