معاون ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان گفت:

هیأت‌های ورزشی برای جذب توریسم ورزشی اقدام کنند

با برگزاری مسابقات آفرود (اتوموبیلرانی)، کوهپیمایی، طبیعت گردی و همایش‌های خانوادگی، برای جذب توریسم ورزشی و توسعه اقتصادی اقدام شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فریبا محمدیان در نشست هم اندیشی با مسئولان و روسای هیأت‌های ورزشی بانوان لرستان گفت: هیأت‌های ورزشی مربوطه می‌توانند با برگزاری مسابقات آفرود (اتومبیل رانی)، کوهپیمایی، راهپیمایی و همایش‌های خانوادگی در توسعه اقتصادی نقش داشته باشند.

وی گفت: موارد ۹۴،۷۳،۷۱،۲۵،۷ و ۹۵ در برنامه ششم توسعه وجود دارند که می‌توانند سهم بانوان را ١٠٠ درصدی و نقش آنان را در فضا‌های ورزشی پررنگ‌تر کنند. 

معاون ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان افزود: در گذشته برای عملیاتی کردن یک بخش از حوزه بانوان باید تلاش‌های زیادی انجام می‌شد، اما از این پس هیأت‌های ورزشی بانوان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

محمدیان با اشاره به اینکه باید در اساسنامه فدراسیون تفویض اختیار به بانوان صورت گیرد، گفت: اختیارات و مسئولیت‌های ورزشی بانوان باید به نایب رئیس هیات‌ها واگذار شود تا بتوانند در مجالس شرکت و اعلام رای کنند.

وی با بیان اینکه نگاه نظام جمهوری اسلامی به زنان، نگاه ابزاری نیست، افزود: با جا افتادن این تفکر در جامعه باید مسائل هیأت‌های ورزشی بانوان به دست خود آن‌ها برطرف شوند.

وی فلسفه هیأت‌های ورزشی را توسعه فعالیت بخش خصوصی در حوزه ورزش دانست و گفت: منابع دولتی بسیار محدود است و باید با مشارکت بخش خصوصی به دنبال رونق کسب و کار ورزشی باشیم.

محمدیان افزود: سالن‌های ورزشی را باید درآمد زا کرد و هیأت‌ها یک برنامه تا ایران ١٤٠٠ برای توسعه هر رشته ورزشی با هدف رونق کسب و کار ورزشی در دستور کار قرار دهند.

وی اضافه کرد: عهد بسته ایم که در این چهار سال به سمت پیاده کردن آموزه‌های دینی در ورزش گام برداریم.

در پایان این نشست از ورزشکاران افتخار آفرین لرستانی در میادین بین المللی و همچنین از خانواده شهیده ترور، مهدیه هراتی تجلیل شد.

انتهای پیام/ د

تجلیل از ورزشکاران افتخار آفرین لرستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.