بیابان زدایی در خوزستان در گرو تامین 250 میلیون لیتر مالچ نفتی

قائم مقام اداره کل منابع طبیعی خوزستان گفت: برای بیان زدایی در استان به 250 میلیون لیتر مالچ نفتی نیاز داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد رییس زاده، قائم مقام اداره کل منابع طبیعی خوزستان در این خصوص اظهار داشت: تعامل بسیار خوبی میان منابع طبیعی و نفت وجود دارد و این مساله تاکنون باعث شده تا بتوانیم324 هزار هکتار زمین در استان را بیابان‌زدایی نماییم.
وی تصریح کرد: تا قبل از دولت نهم و دهم مالچ رایگان در اختیار منابع طبیعی قرار می‌گرفت، اما اکنون باید هزینه‌ای برای آن پرداخت شود. در دولت نهم و دهم مصوبه‌ای برای مالچ پاشی 200 هزار هکتار از اراضی اعتبار 480 میلیارد تومانی در نظر گرفته شد.
رییس زاده اذعان داشت: در این زمینه وزارت نفت اقدامات خوبی در زمینه مالچ‌پاشی انجام داده است و حدود 100 میلیارد تومان به این کار اختصاص پیدا کرد و تنها 380 میلیارد تومان باقی مانده که امیدواریم با اختصاص باقی مانده این اعتبار، کار مالچ پاشی ادامه پیدا کند.
قائم مقام اداره کل منابع طبیعی خوزستان بیان کرد: از 7 کانون داخلی ریزگردهای استان 3 کانون به طور 100 درصد در محدوده فعالیت‌های شرکت نفت هستند که ایجاد و افزایش گرد و خاک حاصل فعالیت‌های عمرانی در آن مناطق است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیرآبه به علت تبخیر و افزایش دما در استان قابل استفاده نیست، افزود: تنها پلیمر معدنی که می‌توان در بحث بیابان‌زدایی در استان خوزستان استفاده کرد، مالچ‌های نفتی است. در این زمینه امسال حدودا 250 میلیون لیتر مالچ نفتی در استان نیاز داریم تا بتوانیم بخشی از عرصه‌های بیابانی در خوزستان را احیا نماییم.
انتهای پیام/گ

نیاز خوزستان به مالچ نفتی برای بیابان زدایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.