محصولات لبنی شهر اقتصاد مقاومتی راهی بازار شد

استاندار کرمان گفت: نخستین محموله محصولات کارخانه لبنی با برند شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج راهی بازار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس و اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، ضمن گرامیداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی که پایه و اساس دانشگاه آزاد اسلامی را پایه گذاری کردند، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره تلاش می کردند تا دانشگاه آزاد خودگردان شود.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه واگذاری مدیریت توسعه شهرستان کوهبنان به دانشگاه آزاد کشور، یادآورشد: مدل مدیریت توسعه و واگذاری مناطق به بخش غیردولتی که طرح شجاعانه ای بود، به صورت پایلوت و برای نخستین مرتبه در شهرستان قلعه گنج کلید خورد و توفیقات خوبی را در پی داشت.
استاندار کرمان ضمن دعوت از رئیس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به منظور بازدید از پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج، تصریح کرد: با راه اندازی بزرگترین پروژه پرورش صنعتی بز شیری کشور در شهرستان قلعه گنج، نخستین محموله محصولات کارخانه لبنی با برند این شهرستان راهی بازار شده است و این در حالیست که این محصول در کشورهای حوزه خلیج فارس و عربی از اقبال خوبی برخوردار است و می تواند در آینده ای نزدیک، سهم بازار این کشورها را با تولید بیشتر به آسانی بدست آورد.
رزم حسینی با اشاره به راه اندازی صندوق های خرد توسعه روستایی در شهرستان قلعه گنج و عضویت بیش از 5 هزار نفر از اهالی بومی منطقه در این صندوق ها، خاطرنشان کرد: تاکنون صدها طرح اشتغالزای کوچک و متوسط با بیش از یکصد میلیارد تومان اعتبار دراین شهر در حال اجراست که توانسته است به صورت مستقیم و غیرمستقیم، بیش از هزارنفر شغل در منطقه ایجاد نماید.
وی با تاکید براینکه در پی اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج، شاخص های امنیتی دراین شهرستان بیش از 70 درصد افزایش یافته است، گفت: نرخ بیکاری شهرستان قلعه گنج از 24.5 درصد به 7.5 درصد رسیده است.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی های خود چندین مرتبه صراحتا از طرح های اقتصاد مقاومتی استان کرمان بویژه شهرستان قلعه گنج نام برده اند، افزود: در این راستای معاون اول رئیس جمهور به اتفاق جمعی از وزرا از طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج بازدید نموده اند.
رزم حسینی یادآور شد: پس از موفقیت طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج، براساس فرمایشات آیت الله هاشمی رفسنجانی و در راستای طرح اقتصاد مقاومتی استان، شهرستان کوهبنان به دانشگاه آزاد اسلامی کشور واگذار و تفاهم نامه منعقد گردید.
وی به دیدار اخیر خود با دکتر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: در این دیدارهای جداگانه، دانشگاه آزاد اسلامی بر ادامه فعالیت در طرح‌های اقتصادی استان به عنوان معین اقتصادی شهرستان کوهبنان و مشارکت در بازسازی و مرمت نخستین دانشگاه جنوب شرق ایران با قدمت 700 ساله (بنای تاریخی قبه سبز شهر کرمان) تاکید داشت.
استاندار کرمان با تاکید براینکه دولت از مدیران معین های اقتصاد مقاومتی انتظار هزینه کرد پول در مناطق را نداشته و ندارد، گفت: انتظار می رود دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهرستان کوهبنان، با بهره گیری از ظرفیت های موجود، در این منطقه عالم پرورش داده و توسعه این منطقه را با دانش افزایی، مدیریت نماید.
رزم حسینی مسئولیت پذیری توسعه شهرستان کوهبنان به دانشگاه آزاد اسلامی را یک افتخار برای این دانشگاه دانست و افزود: شهرستان کوهبنان می تواند با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، به یک مدل توسعه ای در کشور تبدیل شود.
وی با اشاره به توفیقات حاصل شده در سایر مناطق استان از قبیل بخش های گلباف و شهداد از توابع شهرستان کرمان، یادآورشد: 75 درصد از اهالی بخش گلباف تحت پوشش کمیته امداد بودند و این در حالیست که یک واحد تولیدی در این منطقه وجود نداشت اما امروز با راه اندازی خانه های توسعه توسط معین اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی قابل توجهی در این بخش صورت گرفته و شاهد مهاجرت معکوس در این منطقه هستیم.
استاندار کرمان تصریح کرد: با راه اندازی اقامتگاه گردشگری و تفریحی مهرآباد روستای ملک آباد بخش شهداد توسط معین اقتصادی منطقه (شرکت هواپیمایی ماهان) در آینده ای نزدیک، این منطقه میزبان نخستین گروه گردشگری از کشور چین خواهد بود.
در ادامه این دیدار نیز منظری توکلی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز کرمان اقدامات این دانشگاه را در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری ارائه نمود.
در راستای تحقق اهداف توسعه منطقه و همچنین ارتقاء بهره وری عوامل تولید در سطوح مختلف شهرستان های استان کرمان برای بهره گیری از سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به خصوص اقتصاد مقاومتی و همچنین رویکرد دولت تدبیر و امید در جهت توسعه مناطق غیربرخوردار، تفاهم نامه هایی با 21 موسسه و شرکت توسعه گرا منعقد شده است.
از اهداف کلی این تفاهم نامه ها می توان به رفع محرومیت و توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی مردم، در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و الگوی اسلامی - ایرانی و توسعه از طریق ساز و کارهای قانونی مشارکت بخش خصوصی، توانمندسازی اجتماعی مردم از طریق ایجاد ساز و کارهای فعال بخش خصوصی و مردم منطقه در طرح توسعه و عمران مناطق، تکیه بر قابلیت ها و توانمندی های بومی و طبیعی مناطق در راستای پویاسازی و درونزا نمودن اقتصاد مناطق، اتکا به مناطع بخش خصوصی، رویکرد نوین سازی فعالیت ها، افزایش بازدهی عوامل تولید، تولید صادرات و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/ی

قلعه گنج شهر نمونه اقتصاد مقاومتی استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار