13هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری معدنی در کرمان

مدیرعامل شرکت میدکو از سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد تومانی معدنی در استان کرمان خبر داد.

13هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری معدنی در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ علی اصغر پورمند مدیرعامل شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه(میدکو) عصر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه 20 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری های میدکو در کشور است گفت: شامل اصل سرمایه گذاری ها و هزینه های مالی است و تاکنون حدود 13 هزار میلیارد تومان در استان کرمان سرمایه گذاری کرده ایم.


وی افزود: میدکو در سال 1386 با مجوز سازمان بورس و پذیره نویسی عمومی با سرمایه 100 میلیارد تومان تاسیس و کار اجرایی آن از نیمه دوم سال 87 آغاز شد.


پورمند با اشاره به اینکه 94 درصد سهامداران میدکو حقوقی و مابقی حقیقی هستند اظهار کرد: این سهامداران حقیقی به طور مستقیم و غیرمستقیم بیش از یک و نیم میلیون نفر هستند.


وی تصریح کرد:شعار استراتژیک میدکو "توسعه ما از معادن آغاز می شود که ایجاد یک مدل در کشور برای توسعه معادن و ایجاد ارزش پایدار برای سهامداران و معتقدیم میدکو در همه محورهای ده گانه اقتصاد مقاومتی پیشرو است.


مدیرعامل میدکو باعلام اینکه اهداف کلان ما در نهایت، رسیدن به 4.2 میلیون تن شمش فولاد، 3 میلیون تن آهن اسفنجی، 7 و نیم میلیون تن گندله سنگ آهن، 1.2 کک متالوژی، 1.1 میلیون تن زغال فرآوری شده، 24 هزار تن فروسیلیس، 50 هزار تن مس کاتد و 500 مگاوات تولید برق است بیان کرد: عمده پروژهای ما در استان کرمان اجرا شده است.


وی گفت: دلیل انتخاب استان کرمان برای سرمایه گذاری همان شعار استراتژیک ما برمی گردد که "توسعه ما از معادن آغاز می شود" و زمانی که یک هلدینگ می خواهد در زمینه صنایع معدنی کار کند باید به جایی برود که مواد اولیه باشد.


پورمند با اشاره به اینکه عمده ذخایر سنگ آهن، مس و زغال در استان کرمان وجود دارد افزود: به همین دلیل کرمان را انتخاب کردیم و نکته دیگر این است که کرمان به بندرعباس نزدیک است و با فاصله 350 کیلومتری می توان راحت به آب های آزاد دسترسی پیدا کرده و برای صادرات و وارد کردن تجهیزات کار را انجام داد.

وی اظهار کرد: 20 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری های میدکو است که شامل اصل سرمایه گذاری ها و هزینه های مالی است و تاکنون حدود 13 هزار میلیارد تومان در استان کرمان سرمایه گذاری کرده ایم.


مدیرعامل میدکو با اعلام اینکه میدکو 16 شرکت تابعه و 35 طرح و پروژه دارد تصریح کرد: بخشی از آنها تمام و تبدیل به کارخانه و در حال تولید است وحدود 11 هزار نفر در طرح های میدکو به صورت استخدامی و پیمانکاری شاغل وبرای حدود 100 هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کردیم.

پورمند بیان کرد: زنجیره اصلی ما شامل معادن سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و احیاء مستقیم و کوره بلند و همچنین فولادسازی است و معادن مس، مس کاتد و لوله مسی دیگر زنجیره اصلی است که زنجیره دیگر مواد جانبی و کمکی برای پشتیبانی زنجیره اصلی است.

وی با اشاره به اینکه در بخش خدمات مهندسی به دلیل کم کردن هزینه های نیز سرمایه گذاری کرده ایم گفت: محور دیگر حوزه کسب و کار ما بخش بازرگانی شامل فروش، خرید و کارگزیاری فلزات است و حوزه زنجیره ارزش میدکو به تولید، خدمات و بازرگانی خلاصه می شود از مزیت های هلدینگ است.


مدیرعامل میدکو افزود: عمده فعالیت ما در معادن سنگ آهن و مس کار است وبا گل گهر سیرجان و شرکت مس و ماهان مشارکت داریم و در معادن در مواد کمکی در معادن زغال خمرود سیلیس تل سفید کرمانشاه و درگهان نهاوند و دولومیت هوتک و کاظم آباد در حال سرمایه گذاری است.


وی با اعلام اینکه 4 خط 2 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن داریم که بهره برداری شده اظها ر کرد: تولید گندله سنگ آهن به کارخانه در زرند، سیرجان و کاظم آباد با ظرفیت 2 و نیم میلیون تن داریم که به بهره برداری رسیده است.


پورمند بیان کرد: در احیاء و فولادسازی سیرجان آهن اسفنجی با یک میلیون تن ظرفیت در حال بهره برداری است و فولادسازی بردسیر یک میلیون تن دارد که امسال بهره برداری می شود و اولین واحد فولادسازی استان کرمان و میدکو است.


وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات مهندسی یک شرکت مهندسی داریم که در عرصه ارائه خدمات مهندسی و اجرای پروژه های معدنی و صنایع معدنی کشور حضور فعال دارد تصریح کرد: یکی از ثروت هایی که در حین ساخت به وجود می آید، دانش مهندسی است که به سایر تولید کنندهای کشور سرویس می دهد.


پورمند گفت: در بخش خدمات اکتشافی یک شرکت داریم که در معادن داخل و خارج سرمایه گذاری می کند واکنون 5 پهنه در دست اکتشاف دارد سه مورد در مس، سنگ آهن و زغال در استان دارد و یک پهنه در طارم استان قزوین و یک پهنه در استان اردبیل در دست دارد.


مدیرعامل میدکو با اعلام اینکه معادن کوچک مقیاس زیادی در سطح کشور داریم که نباید از معادن کوچک غفلت کنیم افزود: معدن مس چاه موسی دامغان یک میلیون تن ذخیره مس دارد که سالانه 500 تن مس کاتد تولید می کند و منطقه خود را به لحاظ اشتغال و سرمایه گذاری پوشش داده است.


وی اظهار کرد: یکی از مولفه های دیگر ما، بخش بازرگانی است که سه شرکت در این حوزه داریم و یک کارگزاری که در بورس فعالیت می کند و محصولات نهایی را از جمله فولاد در بورس ارائه می کنیم.


پورمند با اشاره به اینکه پروژهای میدکو در سطحی 2 هزار هکتار قرر دارد تصریح کرد: برای حفظ محیط زیست به همین اندازه هم داریم فضای سبز ایجاد می کنیم .


وی گفت: به عنوان معین اقتصادی شهرستان زرند 6هزار میلیارد تومان از سرمایه گذاری های میدکو در این شهرستان است .


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.