معاونت علمی در هفته ای که گذشت؛

تحقق تجاری سازی در هوانوردی در گرو ایجاد یکپارچگی در صنعت هوایی کشور/ اقتصاد دانش بنیان رکن اصلی اقتصاد مقاومتی

سند زیست فناوری بازوی ارتقای علمی، تحقق تجاری سازی در هوانوردی در گرو ایجاد یکپارچگی در صنعت هوایی کشور و اقتصاد دانش بنیان رکن اصلی اقتصاد مقاومتی از جمله اخبار مهم معاونت در هفته گذشته است.

تحقق تجاری سازی در هوانوردی در گرو ایجاد یکپارچگی در صنعت هوایی کشور/ اقتصاد دانش بنیان رکن اصلی اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اقتصاد دانش بنیان رکن اصلی اقتصاد مقاومتی، آغاز عملیات احداث ساختمان جدید موزه علم و فناوری تا پایان سال، سند زیست فناوری بازوی ارتقای علمی و تحقق تجاری سازی در هوانوردی در گرو ایجاد یکپارچگی در صنعت هوایی کشور از جمله اخبار مهم معاونت در هفته گذشته است.

آغاز عملیات احداث ساختمان جدید موزه علم و فناوری تا پایان سال

سیف الله جلیلی رئیس مرکز موزه علم و فناوری ایران گفت: امسال تعداد بازدید کنندگان از موزه علم و فناوری از رشد ۷۰ درصدی برخوردار بوده و این مساله نشان دهنده ترویج علم و فرهنگ در کشور است که در سال ۹۵ نیز تفاهم نامه‌های زیادی با وزیر علوم و شهردار تهران برای تخصیص زمین در بوستان ولایت برای ساختمان موزه علم و فناوری به امضا رسیده است.

وی بیان کرد: کلنگ احداث ساختمان جدید موزه علم و فناوری تا پایان سال به زمین زده می‌شود که تمامی مجوز‌ها از سازمان‌های ذیربط گرفته شده است.

اقتصاد دانش بنیان رکن اصلی اقتصاد مقاومتی

سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: نانو از جنس دانش و تکنولوژی است و اقتصاد نانو یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد دانش بنیان است.

وی بیان کرد: کشور ما چند سال است که تحریم را تجربه کرده، در دوران تحریم محصولات دانش بنیان و دارای تکنولوژ‌ی بالا تحریم شد، ما شاهد تحریم دارو‌های خاص و کلیدی نیز بودیم.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو افزود: رکن اصلی اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان به شمار می‌آید و اقتصاد دانش بنیان ارزش افزوده بالایی دارد. 

سند زیست فناوری بازوی ارتقای علمی

مصطفی قانعی دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی گفت: سند زیست فناوری مطابق باسیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علمی و فناوری، سلامت و اقتصاد دانش‌بنیان است و این موضوع کمک بزرگی در ارتقای علم در همه مقوله‌ها می‌کند.

وی بیان کرد: این سند به گونه‌ای تدوین شده که متضمن تحقق فرمایشات رهبری و اقدامات ملی برای توسعه حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی باشد و در تدوین این سند از نظرات کارشناسان و افراد صاحب نظر استفاده می‌شود.

تحقق تجاری سازی در هوانوردی در گرو ایجاد یکپارچگی در صنعت هوایی کشور

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری گفت: تحقق تجاری سازی در صنعت هوايی و هوانوردی ايران در گرو ايجاد يکپارچگی بين بخش‌های مختلف در داخل و خارج صنعت هوايی است.

وی، شناسايی چالش‌های توسعه شرکت‌های دانش‌بنيان هوايی ، رفع موانع پيش‌روی تجاری سازی، ايجاد راه‌کارهای مناسب برای کاهش مخاطرات و ريسک‌پذيری بیشتر و تضمين سرمايه‌گذاری در اين بخش  را از دیگر راه‌کارهای تحقق تجاری سازی عنوان کرد. 

سند ملی زیست‌فناوری بازنگری شد

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی گفت: راهبری و اصلاح طرح بازنگری سند ملی زیست فناوری یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که سال گذشته در ستاد انجام شد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: معرفی طرح ملی کلان ستاد توسعه زیست فناوری، تهیه آئین‌نامه‌های فعالیت های برون‌سپاری و حمایتی ستاد توسعه زیست فناوری و همکاری در تدوین گزارش آنکتاد (بخش زیست فناوری) از دیگر اقدامات ستاد در سال گذشته بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار