گازرسانی به 18 هزار خانوار روستایی استان

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال 1392 تاکنون حدود 18 هزار خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار شدند که این میزان معادل 47 درصد از کل عملکرد این شرکت از ابتدا تاکنون بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رحمان خادم  در جمع خبرنگاران در یاسوج افزود: جمعیت بهره‌مند از گاز روستایی کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم بیش از 60 هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه ٧٥درصد از روستاهای واجد شرایط این استان از نعمت گاز برخوردار هستند افزود: این میزان در شهرستان گچساران ١٠٠درصد، بویراحمد ٨١درصد، کهگیلویه ٤٦درصد، باشت ٨٥درصد، دنا ٨١درصد، چرام ٨٦درصد، بهمئی ٣٩درصد و لنده ٦٧درصد است.

وی به شروع عملیات اجرایی گازرسانی به ۵۶ روستای شهرستان دنا و بهمئی در هفته دولت اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب گازرسانی به مجموعه روستاهای سرآسیاب و ممبی (۳۸ روستا)، مجموعه روستاهای کت (۱۱ روستا) و گازرسانی به روستاهای سادات محمودی (۷ روستا) اجرا می‌شود.

مدیر عامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گازرسانی به بخش سرآسیاب و منطقه ممبی شهرستان بهمئی را یکی دیگر از پروژه‌های مهم گازرسانی استان دانست و افزود: عملیات اجرایی این طرح از سمت شهرستان لنده با خط ٦ اینچ و اعتباری بالغ‌بر 160 میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

 جمعیت بهره‌بردار این طرح بیش از 17 هزار نفر است.

وی تأکید کرد: ١٦٨هزار خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که از این تعداد ١٢٢هزار و٦٠٠ خانوار شهری و ٤٥ هزار و چهارصد خانوار روستایی است

خادم تصریح کرد: ٩٧درصد کل خانوارهای شهری و٧٢درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

کهگیلویه و بویراحمد براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 بیش از 713 هزار نفر جمعیت دارد که کمتر از 50 درصد آنها در روستاها زندگی می کنند.

از مجموع ١٧ شهر کهگیلویه و بویراحمد ١٥شهر از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

گازرسانی به 2 شهر دیشموک و قلعه رئیسی در حال انجام است.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.