یاسوج؛

220 روستای کهگیلویه و بویراحمد گازرسانی شدند

مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: 220 روستای استان در چهار سال گذشته گازرسانی شده که این تعداد 38 درصد عملکرد شرکت گاز این استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛   رحمان خادم در نشست خبری با خبرنگاران گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 572 روستا در این استان از نعمت گاز برخوردار شده که از این تعداد 220 روستا در دولت یازدهم بوده است. 

مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: آمارها نشان می دهد در چهارسال فعالیت دولت یازدهم در مجموع هزار و 80میلیارد ریال اعتبار برای گاز رسانی در مناطق مختلف کهگیلویه وبو یراحمد هزینه شده است. 

وی افزود: 14شهر از 17 شهر کهگیلویه و بویراحمد پیشتر گاز رسانی و یک شهر در دولت یازدهم گازرسانی شده است.

عملیات گازرسانی به 2 شهر دیشموک و قلعه رئیسی در شهرستان کهگیلویه در دولت تدیبر و امید آغاز شده و در حال انجام است. 

با گازرسانی به این 2 شهر تا دو سال آینده تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز به افزون بر 140 روستا خواهد رسید. 

خادم از طرح گازرسانی به شهرهای دیشموک و قلعه رئیسی به عنوان طرحی مهم و با بار مالی بالا یاد کرد که به یکی از آمال دولت های سابق تبدیل شده بود اما دولت یازدهم با کار کارشناسی آن را وارد مرحله اجرا قرار داد.

بررسی ها نشان می دهد با گازرسانی به مناطق دیشموک و قلعه رئیسی سالانه از قطع 17هزار اصله درخت جلوگیری می شود و استفاده از منابع فسیلی هم بشدت کاهش می یابد.

اجرای این طرح همچنین نقش مهمی در ایجاد صنایع کوچک و متوسط و در نتیجه اشتغال در منطقه افزایش پیدا می کند.

مدیر شرکت عامل گاز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فاز اول و دوم این طرح 16 کیلومتر است که تا اوایل خرداد امسال به اتمام می رسد و عملیات اجرایی فاز سوم نیز آغاز شده است. 

خادم تاکید کرد که با بهره برداری از این طرح بزرگ 2 شهر و 140 روستا با هشت هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر 30هزار نفر گاز رسانی خواهند شد. 

خادم تصریح کرد که کهگیلویه و بویراحمد دارای هزار و 752 روستاست که از این تعداد 752 روستای بالای 20 خانوار واجد شرایط گازرسانی هستند.

تاکنون از این تعداد 572 روستا گازرسانی شده و مابقی نیز در سال جاری تعیین تکلیف خواهد شد. 

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته 458 روستای استان در سالهای 96 و 97 با بیش از هزارو 720 میلیارد ریال گاز رسانی خواهد شد که مجوزهای لازم اخذ شده است. 

خادم در ادامه بیان کرد: گازرسانی به بخش سرآسیاب و منطقه ممبی در شهرستان بهمئی یکی دیگر از طرح های مهم گازرسانی استان است که مطالعات آن انجام شده و امسال عملیات اجرایی آن از سمت شهرستان لنده با خط 6 اینچ با اعتباری افزون بر 160 میلیارد ریال آغاز خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح حدود 17 هزار نفر جمعیت از نعمت گاز برخوردار می شوند. 

مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 75 درصد از روستاهای واجد شرایط استان از نعمت گاز برخوردار هستند، عنوان کرد: این میزان در شهرستان گچساران 100درصد، بویراحمد 81 درصد، کهگیلویه 46درصد، باشت 85درصد، دنا 87درصد، چرام 86 درصد، بهمئی 39درصد و لنده 67 درصد است. 

169 هزار مشترک گاز طبیعی در استان وجود دارد که از این تعداد 124 هزار مشترک شهری و 45هزار مشترک روستایی هستند. 

168هزار خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طبیعی بهرمند هستند که از این تعداد 122هزار و 600 خانوار شهری و 45 هزار و 400 خانوار روستایی است. 

با این وضعیت 97 درصد کل خانوارهای شهری و 72 درصد خانوارهای روستایی استان از این نعمت خدادادی بهرمند شده اند. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.