اهداء ۱۰۰۰ جلد کتاب به کانون های مساجد کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک هزار جلد کتاب در عناوین مختلف به کانون های مساجد شهر کرمانشاه اهداء شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: به مناسبت روز جهانی مسجد و در راستای حمایت از فعالیت های کتابخوانی کانون های فرهنگی هنری مساجد، یک هزار جلد کتاب در عناوین دینی، قرآنی، فرهنگی، علمی، ادبی و اجتماعی برای توزیع میان کانون ها در اختیار دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه قرار گرفت.


وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی مطالعه و ترویج کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از مهمترین عوامل تعالی و پیشرفت همه جانبه جامعه، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به ماهیت کار فرهنگی که با محوریت مساجد انجام می دهند می توانند جوانان را به کتاب و کتابخوانی و ترویج این فرهنگ تشویق و ترغیب کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به فعالیت ۵۳۰ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان کرمانشاه، بیان کرد: راه اندازی و فعالیت کتابخانه های مخزن دار و باز در مساجد یکی از نقاط قوت فعالیت های کانون های مساجد است.


وی با اشاره به ارائه خدمات کتابخانه ای به جوانان ونوجوانان و مومنین و نمازگزاران در ۲۷۳ کتابخانه مخزن دار و باز مساجد سراسر استان کرمانشاه، اعلام کرد: از این تعداد ۱۴۰باب مخزن دار و ۱۳۳ باب کتابخانه باز مستقر در فضای شبستان مساجد است.


حجت الاسلام جعفری، با بیان اینکه موجودی کتاب کتابخانه های مخزن دار مساجد استان ۴۰۶ هزار جلد است، بیان کرد: تعداد ۹۷ کتابخانه شهری و ۴۳ کتابخانه روستایی است که ۳۰ هزار و ۳۳۶ عضو ثابت از خدمات کتابخانه‌ ای این مسجد بهره می‌گیرند.


 ۱۳۳ کتابخانه باز با ۳۵ هزار و ۲۱۸ جلد کتاب هم در کانون های مساجد استان کرمانشاه به ثبت رسیده است که از این تعداد ۶۹ کتابخانه روستایی و ۶۴ کتابخانه شهری است.

 

انتهای پیام/ز

ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین جوانان کرمانشاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار