نقد شناختن خوبی ها و بدی هاست

جلسه نقد و بررسی کتاب «شهر آرمانی از منظر دین و دانش» نوشته علی قبادی با حضور  وزیرپور مشاور دبیرکل و عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، گفت: اگر کتابی بخواهد جامعه را در مسیر پیشرفت قرار دهد، میبایست با نقد توام شود، کتاب و نقد، اندیشه و نقد هر دو مکمل یکدیگرند، کدام اندیشه‌ای بدون نقد و نقادی پیش رفته است و  نقد شناختن خوبی ها و بدی هاست.

خونسار در ادامه با اشاره به لزوم تفکر و اندیشه در مورد شهر و شهروندان، ابراز کرد: اغلب ما شهر را مکان یا جایی در نظر میگیریم که مردم در آن جا گرفتن و زندگی می کنند، در حالیکه شهر اقامتگاهی ثابت و خنثی نیست بلکه روح دارد و شهرنشینان را تحت تاثیر خود قرار می دهد، مردم شهرها و خانه‌های خود را متناسب با روحیه، اعتقادات و بر حسب قواعد زندگی خود بنا کرده و می‌کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، جلسه نقد و بررسی کتاب «شهر آرمانی از منظر دین و دانش» را فرصتی دانست تا بتوانیم به یک موضوع مهجور رسیدگی کنیم افزود:  نویسنده این کتاب قبل از اینکه یکی از مسئولین و مدیران شهر باشند، یک نویسنده پرتلاش و دغدغه مند است، ما هم وظیفه خود میدانیم تا از این چنین نویسندگانی حمایت کرده و موجب تقویت موج توسعه فرهنگی استان شویم، باید زمینه های لازم برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای ادبی، هنری، علمی عزیزان مهیا شود.

وی در ادامه گفت: به نظر می رسد نویسندگان علاوه بر حمایت‌های مادی و معنوی، نیاز دارند که کتاب های آنها خوانده شود و در مورد آن بحث و گفتگو شود، نه اینکه صرفا به خبر انتشار آن، تبریک و تشکر بسنده کرد.

 

انتهای پیام/ز

نقد و بررسی کتاب شهر آرمانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار