تنها شانس کاراته قم

علي نجفي به عنوان تنها شانس كاراته استان براي كسب سهميه رقابت‌هاي 2017 كاراته قهرماني اميدهاي جهان برابر حريفان به روي تاتام مي‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛علی نجفی یکی از چهره‌های موفق کاراته قم در سال‌های اخیر است که هم اکنون به عنوان کاراته‌کای رده سنی امید نماینده قم در آخرین انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه مسابقات جهانی 2017 به میزبانی اسپانیا به شمار می‌رود.

نجفی پیش از این در رده سنی نوجوانان سابقه کسب مدال از مسابقات کاراته قهرمانی آسیا شده و در رقابت‌های جهانی نوجوانان نیز به مقام سوم و نشان برنز دنیا دست یافته است و از تجربیات گران‌بهایی در این رشته ورزشی برخوردار است و اکنون در وزن منهای 84 کیلوگرم مبارزه می‌کند.

در حالی که برای حضور در رقابت‌های جهانی 2017 اسپانیا تکلیف چهار وزن ترکیب تیم ملی کاراته رده سنی امید زیر 21 سال کشورمان مشخص شده، معرفی نفر پنجم در وزن منهای 84 کیلوگرم به هفته آینده موکول شد تا نجفی همچنان شانس کسب سهمیه جهانی برای کاراته قم را داشته باشد.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون کاراته، سومین و آخرین مرحله رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته امید ایران در سالن شهید کبکانیان تهران برگزار شد در پایان مسافران پیکارهای جهانی مشخص شدند، ضمن اینکه با تصمیم کادر فنی پنج کاراته‌کا نیز به عنوان نفرات دوم و سوم به اردوی آمادگی فراخوانده شدند.

در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم علی مسکینی از کرمانشاه با چهار برد و دو باخت مسافر جهانی شد، در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم امیررضا میرزایی از قزوین با سه برد و یک باخت در لیست اول این وزن برای رقابتهای جهانی قرار گرفت، در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم الیاس محمدزاده از گیلان با سه برد و بدون باخت انتخاب شد و در وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم صالح اباذری از مرکزی با چهار برد و بدون باخت سهمیه جهانی را کسب کرد.

اما مبارزات وزن منهای 84 کیلوگرم به دلیل مصدومیت مهدی قراری‌زاده یکی از کاراته‌کاهای این وزن برگزار نشد و با تصمیم کادر فنی قرار است هفته آینده سه مدعی این وزن یعنی محمدرضا گیلان پور از گیلان، علی نجفی از قم و مهدی قراری زاده از کرمان به مصاف یکدیگر بروند تا تکلیف نفر برتر برای اعزام به مسابقات جهانی مشخص شود.

انتهای پیام /ح

حضور در رقابت های جهانی 2017 اسپانیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار