بیستون یادگاری از کهن ترین دوران ایران

مدیر پایگاه جهانی بیستون گفت: برای تبدیل سایت جهانی بیستون به یک سایت تاریخی پویا باید در کنار ساماندهی برنامه های فرهنگی نیز در مجموعه اجرا شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حسین راعی مدیر پایگاه جهانی بیستون  با اشاره به آمادگی سایت برای برگزاری برنامه های فرهنگی گفت: سایت‌های تاریخی دو گونه‎‌اند، یا فقط برای بازدید هستند که بی‌روح اند و یا در کنار بازدید، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در آنها صورت می‌گیرد که  سایت های پویا از این دسته اند.

وی افزود: اجرای برنامه‌های هنری از نوع موسیقی و تئاتر و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری از جمله نمایشگاه صنایع دستی و کتاب  از برنامه های فرهنگی  سایت های پویا  است.

راعی با بیان اینکه احداث  پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، تبدیل کاروانسرای محوطه به هتل و  ساماندهی ورودی محوطه ، احداث زیرگذر در ورودی شهر بیستون از اقدامات ساماندهی اولیه صورت گرفته است گفت: در راستا پویایی سایت و انجام برنامه های فرهنگی گروه موسیقی "بارانا" طی تفاهم نامه در سایت جهانی بیستون اجرای برنامه داشتند.

بیستون تنها اثر ثبت جهانی شده استان کرمانشاه است که در سال 1385 به ثبت جهانی رسید در بیستون آثاری از دوره‌های مختلف تاریخی از 40 هزار سال پیش تا دوره پهلوی را می‌توان به نظاره نشست که نمونه آن در کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/ز

اجرای برنامه های فرهنگی در سایت بیستون

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار