کرمانشاه؛

بیستون امسال 72 هزار بازدید کننده داشت

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون گفت: نوروز امسال حدود 72 هزار نفر از بیستون بازدید کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین راعی با بیان اینکه نوروز امسال حدود 72 هزار نفر از بیستون بازدید کردند، گفت: این آمار با احتساب میهمانانی است که بدون خرید بلیط از هتل بیستون و دیگر بخش ها بازدید کرده‌اند.

راعی افزود: با توجه به آمار بازدید 60 هزار نفری میهمانان نوروزی در سال گذشته، امسال شاهد افزایش 20 درصدی بازدیدکنندگان از بیستون بوده ایم.

وی در ادامه بیستون را از آثار جاذب برای گردشگران برشمرد و افزود: وجود آثار تاریخی در کنار مواهب طبیعی که در کمتر جایی در ایران نمونه‌ آن را می نوان دید، بیستون را جزو آثار تاریخی مهم کشور کرده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون با اشاره به تنوع آثار تاریخی در بیستون اظهار کرد: در بیستون آثاری از دوره‌های مختلف تاریخی از 40 هزار سال پیش تا دوره پهلوی را می‌توان به نظاره نشست که نمونه آن در کشور وجود ندارد.

راعی بیستون را در صدر جاذبه‌های تاریخی استان کرمانشاه قرار داد و افزود: بیستون تنها اثر ثبت جهانی شده استان کرمانشاه است که در سال 1385 به ثبت جهانی رسید، البته ثبت جهانی تاق‌بستان نیز در برنامه است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در بیستون در نوروز امسال افزود: این نمایشگاه از اول تا 14 فروردین ماه برپا شده بود.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون در ادامه اشاره‌ای هم به ثبت جهانی شدن نوروز داشت و اظهار کرد: امسال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای معرفی نوروز در همه استان‌ها برنامه‌ای به نام نوروزگاه را تدارک دیده بود که نوروزگاه استان کرمانشاه در بیستون برپا شد.

راعی افزود: قرار بود در نوروزگاه به آیین‌های نوروز  پرداخته شود که در این راستا برنامه‌های تئاتر، نقالی، موسیقی و ... در بیستون در نظر گرفته شد و کوشش داشتیم تا آداب و رسوم و سنن نوروز را به مسافران نوروزی نشان دهیم.

به گفته راعی نوروزگاه از دوم تا ششم فروردین ماه در جایگاه جهانی بیستون برپا شده بود.

وی ادامه داد: برپایی سیاه‌چادرهای عشایری در کنار عرضه خوراک  و نان‌های محلی با پوشش مردمان محلی زیبایی خاصی به مجموعه بیستون داده بوده و آن را برای گردشگران دلپذیرتر کرده بود.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.