در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

خواست پناهجویان افغان؛ تغییر سیاست‌ مهاجرتی سوئد

پناهجوی افغان هدف ار تحصن مقابل پارلمان سوئد را تغییر سیاست‌های مهاجرتی این کشور عنوان کرد.

فاطمه خاوری پناهجوی نوجوان افغان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه بیش از 16 روز از آغاز تحصن نوجوانان پناهجوی افغانستانی در مقابل پارلمان کشور سوئد می‌گذرد، اظهار داشت: این تحصن اعتراضی به بازگرداندن اجباری نوجوانان پناهجوی افغانستانی به کشورشان است و بیش از صدها پناهجوی افغان و شهروندان سوئد شرکت کرده‌اند. 

فاطمه خاوری: اگر پارلمان سوئد به خواسته های ما توجه نکنند غافلگیر خواهند شد


 پناهجوی نوجوان افغان هدف ار برگزاری این تجمع را تغییر سیاست‌های مهاجرتی کشور سوئد در قبال پناهندگان افغان اعلام کرد و گفت: تا زمانی که خواسته‌مان تحقق نیابد به اعتراضمان ادامه می‌دهیم.

وی افزود: تصمیم اولیه ما این بود که پافشاری کنیم و به مکتب نرویم اما نهاد‌های حمایت‌کننده پشتیبانی نکردند و اعلام کردند: اگر تحصن‌کننده‌ها به مدرسه نروند ما دیگر از آنان حمایت نخواهیم کرد و به همین دلیل ما از انجام این شیوه تحصن خودداری کردیم.

پناهجوی نوجوان افغان تصریح کرد: : اما کسانی هم که به مدرسه می‌روند قرار است در کلاس های درس روی زمین بنشینند و این گونه به فراگیری درس‌ها ادامه دهند و این خود نوع دیگری از تحصن است که ما در قدم بعدی انجام خواهیم داد. 

فاطمه خاوری: اگر پارلمان سوئد به خواسته های ما توجه نکنند غافلگیر خواهند شد


خاوری  می‌گوید: اگر زمان تحصن ما طولانی شود و آقای میکائیل ربینویک واکنشی نشان ندهد مسلماً شیوه تحصن ما نیز تغییر خواهد کرد.

این نوجوان افغانستانی در پایان خاطرنشان کرد: تحصن کنندگان شرایط سختی را در هوای بارانی و سرد روزهای اخیر پشت سر گذاشته‌اند و در حال حاضر آنها به حمایت مردم نیاز دارند تا در کنار این نوجوانان بنشینند و خواستار توقف اخراج اجباری آنها به افغانستان شوند.

این در حالی است که شماری از نوجوانان افغان که در کمپ موتالا سوئد زندگی می‌کنند نیز دست به اعتراض زدند. آنها نیز درخواست مشابه دارد و می‌خواهند تا به اخراج‌های اجباری به افغانستان توقف داده شود.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار