استاندار يزد؛

ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزه خدمت رسانی موثر است

استاندار یزد گفت: در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها، باید ضوابط، صداقت و امانت داری حاکم باشد و در این فرایند روابط و نگاه‌های شخصی و سلیقه‌ای ملاک قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان یزد، عصر یکشنبه ۲۹ مردادماه ۱۳۹۶ در سالن زنده یاد حمیدیا و به ریاست استاندار یزد برگزار شد.

استاندار یزد با اشاره به ضرورت ارزیابی عملکرد ادارات و دستگاه‌های مختلف خدمت رسان در استان، خاطر نشان کرد: این امر موجب ایجاد رقابت مثبت و سازنده میان دستگاه‌ها خواهد شد و قطعا در بهبود روند خدمت رسانی و انجام وظیفه درست و ایجاد انگیزه موثر است.

میرمحمدی افزود: بدیهی است که آنچه در این فرایند موثر و مهم است یکی روش‌های ارزیابی و دیگری ضوابط حاکم بر ارزیابان است.

وی خاطر نشان کرد: داشتن مهارت و اطلاعات کافی و قضاوت نکردن بر مبنای سلیقه و نگاه شخصی و حاکم بودن ضوابط بر عملکرد ارزیابان به جای روابط، از خصوصیات افرادیست که ارزیابی را انجام می‌دهند.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: ارزیابان باید به اصول صحیح ارزیابی و اطلاعات در خصوص عملکرد دستگاه‌ها اشراف کامل داشته باشند و در نهایت صداقت، دقت و امانتداری، به این امر مهم مبادرت نمایند.

میرمحمدی تاکید کرد: آنچه به عنوان نظر استاندار یزد به عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌ها عنوان شد، در واقع اظهار نظر استاندار پس از مشورت با معاونین و اخذ نظر آن‌ها پیرامون دستگاه‌ها است.

استاندار یزد در پایان تحلیل نتایج حاصله از ارزیابی‌ها را یکی از مهمترین مباحث این حوزه دانست و تاکید کرد: باید شاخص‌ها و نتایج به درستی توسط تحلیل گرانی که علم و تجربه لازم را در این خصوص دارند، تحلیل شود چرا که این امر ما را در تصمیم گیری‌های آتی و آسیب زدایی از سازمان‌ها و نهاد‌ها بسیار کمک خواهد کرد.

در ابتدای این دیدار نصیر زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، گزارشی پیرامون جشنواره شهید رجائی که صبح پنجشنبه ۲ شهریورماه برگزار خواهد شد، ارائه نمود.

وی سپس ضمن ارائه گزارش از نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه‌های استان، گفت: ارزیابی دستگاه‌ها در سه محور عمومی، اختصاصی و اختصاصی ویژه صورت گرفته و امسال با تاکید استاندار، خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی نیز علاوه بر بخش دولتی، به عنوان نمایندگان بخش خصوصی در فرایند این ارزیابی‌ها مشارکت داشته اند.

وی نتایج حاصله از این ارزیابی‌ها را در ارتباط با شاخص‌های اقتصاد مقاومتی، سند توسعه، نظام آماری، پژوهش‌های استانی و در نهایت نظر استاندار به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان دانست.

گفتنی است در پایان این نشست، دستگاه‌های برتر در زمینه ارزیابی عملکرد با توجه به گزارشات واصله مشخص شدند و مقرر شد در جشنواره شهید رجائی از آن‌ها تجلیل به عمل آید. 

انتهای پیام/ص

استاندار یزد؛ حس رقابت و افزایش انگیزه خدمت رسانی با ارزیابی عملکرد دستگاه‌ ها ته وجود می آید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار