فرمانده نیروی انتظامی فارس خبر داد:

دستگیری قاتل فراری/ بازداشت باند سارقان ترانس برق/ انهدام باند سارقان مسلح احشام

فرمانده نیروی انتظامی فارس از انهدام باند سارقان مسلح احشام و دستگیری قاتل فراری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار احمد علی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی فارس با اشاره به انهدام باند ۲۵ نفره سارقان مسلح احشام گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد و مسلحانه احشام طی یک سال گذشته در سطح استان و حساسیت این موضوع، پلیس امنیت عمومی پس از چند ماه کار اطلاعاتی توانست سارقان را شناسایی کند.

وی ادامه داد: با انجام کار‌های اطلاعاتی و تحت نظر قرار دادن محور‌های مواصلاتی در نهایت ۲۵ نفر از اعضای اصلی باند و ۷ نفر مرتبط که در سطح استان‌های همجوار (یزد، اصفهان و بوشهر) فعالیت داشتند، دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس تصریح کرد: در بازجویی‌های صورت گرفته و ارائه مستندات و تحقیقات جامع توسط ماموران پلیس امنیت عمومی، در نهایت سرنوشت بیش از ۷ هزار احشام مسروقه در ۲۰۰ فقره سرقت مشخص و در این رابطه ۱۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین و تعدادی سلاح گرم از سارقان کشف شد؛ تحقیقات تکمیلی برای کشف سرقت‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.

باند ۶ نفره سارقان ترانس برق با ۲۳۰ فقره سرقت در دام پلیس

سردار گودرزی اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های ترانس برق در سطح استان فارس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت و مشخص شد سارقان بعد از قطع کابل‌های فشار قوی اقدام به سرقت ترانس‌های برق می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی استان پس از ۲ ماه تلاش شبانه روزی، باند ۶ نفره سارقان ترانس‌های برق را شناسایی و متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند؛ این سارقان تاکنون به ۲۳۰ مورد سرقت از ترانس‌های برق اعتراف کرده اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس افزود: در تحقیقات به عمل آمده از اداره برق استان، از زمان دستگیری سارقان تاکنون هیچ گونه سرقتی در حوزه برق منطقه‌ای در استان گزارش نشده است که این امر بیانگر اثرگذاری کار اطلاعاتی و عملیاتی منسجم و هماهنگ منتهی به امنیت پایدار نیروی انتظامی در این زمینه بوده است.

کشف ۳ هزار و ۵۲۰ لیتر انواع روغن موتور تقلبی در شیراز

سردار گودرزی با اشاره به کشف کارگاه تولید روغن موتور تقلبی در شیراز افزود: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر اینکه برخی افراد سودجو با ترفند‌های مختلف و سوء استفاده از برند‌های شرکت‌های معتبر اقدام به تولید و توزیع انواع روغن موتور‌های تقلبی با مارک‌های جعلی در یکی از محله‌های شهرستان شیراز می‌کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و همکاری بازرسان و ناظران اداره کل صنعت و معدن و اتحادیه صنف روغن فروشان استان، یک کارگاه که در آن بسته بندی روغن موتور خودرو و آب باطری به صورت غیر مجاز انجام می‌شد، توسط ماموران پلیس امنیت عمومی شناسایی و با تعقیب و مراقبت‌های انجام شده ۲ نفر که در حال بسته بندی کردن و نصب برچسب‌های تقلبی بودند، دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس اضافه کرد: طی بازرسی‌های صورت گرفته از این کارگاه تعداد ۳ مخزن ۵۰ هزار لیتری و ۷ بشکه ۲۲۰ لیتری حاوی روغن موتور تقلبی، یک مخزن ۶ هزار لیتری میکسر تولید روغن تقلبی، یک عدد دستگاه پلمپ منبع ۲۲۰ لیتری روغن، ۸ بسته چسب ۱۰ کیلویی ژله‌ای (مواد اولیه برای تهیه روغن تقلبی)، ۶ بسته ۲۰ کیلویی کتیرا (مواد اولیه برای تهیه روغن تقلبی)، ۲۰۰ عدد کارتن ۲۴ عددی الکل صنعتی، ۶۰۰ لیتر آب رادیاتور، ۴۵۰ عدد شیشه شور، یک دستگاه همزن برقی دستی، ۴۰۰ لیتر آب مقطر، ۳ دستگاه موتور جوش، یک دستگاه کمپرسور باد، یک عدد قیچی ورق بری، یک دستگاه خم کن ورق آهن و یک دستگاه برش کشف شد.

کشف بیش از  ۱۲ تن مواد مخدر از ابتدای امسال

سردار گودرزی در خصوص کشفیات مواد مخدر استان فارس نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف، ۶ هزار نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۲۹۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین توقیف شد؛ طی یک ماه گذشته نیز یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه یکی از پدیده‌هایی که امروزه در عرصه موادمخدر دیده می‌شود ایجاد تغییر در ماهیت موادمخدر است، گفت: اخیرا برخی از شرکت‌های تولید بذر‌های اصلاح شده (از کشور‌های خارجی) اقدام به دستکاری و تغییر ژنتیک بر شاهدانه کرده و مقدار ماده موثره و توهم زای آن را افزایش داده که این ماده بین ۷ تا ۱۰ برابر از ماری جوانا معمولی قوی‌تر است که اصطلاحا به آن ماده مخدر "گل" می‌گویند.

سردار گودرزی هشدار داد: لازم است والدین با کنترل و حساسیت بیشتری فرزندان خود را از آثار سوء مواد مخدر مطلع و نظارت بیشتری بر رفتار‌های آنان داشته باشند.

کشف ۹۸ میلیارد کالای قاچاق

این مقام انتظامی افزود: پنجمین مرحله طرح استانی مبارزه با قاچاق کالا با نگرش به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد جدی با قاچاق کالا، شناسایی و انهدام باند‌ها و شبکه‌های فعال در زمینه تهیه و توزیع کالا، به مدت ۷۲ ساعت اجرایی شد.

وی افزود: در این راستا ۹۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف، ۱۸۰ نفر قاچاقاچی دستگیر و ۱۴۵ دستگاه خودرو توقیف شد.

شناسایی و دستگیری قاتل فراری پس از ۴ سال

سردار گودرزی گفت: در پی وقوع یک فقره قتل مسلحانه در سال ۹۲ توسط شخصی در شهرستان فسا و متواری شدن قاتل از محل وقوع جرم، دستگیری قاتل در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه با انجام تحقیقات فنی مخفیگاه قاتل در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و وی دستگیر شد.

سردار گودرزی بیان کرد: در بازجویی از قاتل، او انگیزه قتل را تلافی قتل برادرش در سال ۸۹ اعلام کرده است.

انتهای پیام/ن

خبر پلیس فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار