لاوروف: قصد نداریم لغو صدور روادید غیرمهاجرتی آمریکا برای شهروندان روس را تلافی کنیم

وزیر خارجه روسیه گفت علت تصمیم آمریکا برای کاهش دامنه خدمات صدور روادید در روسیه، در چارچوب تلاش برای تشدید نارضایتی مسکو بوده است.

لاوروف: قصد نداریم لغو صدور روادید غیرمهاجرتی آمریکا برای شهروندان روس را تلافی کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه در واکنش به اقدام سفارت آمریکا در مسکو مبنی بر لغو صدور روادید غیرمهاجرتی آمریکا برای شهروندان روسیه و در پاسخ به پرسشی درباره احتمال اقدام تلافی جویانه کرملین در برابر تصمیم آمریکا گفت ما این اقدام دولت آمریکا را بر سر شهروندان آمریکایی تلافی نخواهیم کرد.

وی در واکنش به اقدام سفارت آمریکا در مسکو اعلام کرد من فکر می کنم علت تصمیم آمریکا برای کاهش دامنه خدمات صدور روادید در روسیه، در چارچوب تلاش برای تشدید نارضایتی روسیه بوده است.

امروز، در پی تصمیم روسیه مبنی بر کاهش تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در این کشور به 455 نفر، که از اول سپتامبر اجرایی می‌شود، سفارت آمریکا در مسکو اعلام کرد از روز چهارشنبه، دیگر برای هیچ شهروند روسی، روادید غیرمهاجرتی آمریکا صادر نخواهد شد.

در بیانیه سفارت آمریکا در مسکو آمده است: به موجب تصمیم دولت روسیه مبنی بر کاهش دیپلمات‌های آمریکایی در این کشور، تمام اقدامات صدور روادید غیرمهاجرتی در روسیه از 23 اوت متوقف خواهد شد.

قرار است عملیات صدور این نوع از روادید فقط در مسکو و از تاریخ اول سپتامبر از سر گرفته شود؛ اما در کنسولگری‌های آمریکا که در دیگر شهرهای روسیه مستقر هستند، محدودیت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

تمام وقت مصاحبه‌ها برای متقاضیان روس که خواستار دریافت روادید آمریکا هستند، لغو می‌شود و دستورالعمل‌های جدید برای چگونگی تغییر برنامه به سفارت آمریکا ابلاغ خواهد شد.

به دلیل آنکه خروج دیپلمات‌های آمریکایی از روسیه، پیش از اول سپتامبر آغاز شده است، سفارت آمریکا در مسکو نیز تمام قرار مصاحبه‌ها را از هم‌اکنون لغو کرد. شهروندان روسیه که پیش از این مبلغ صدور روادید آمریکایی را پرداخت کرده‌اند، از 23 اوت نه می‌توانند مبلغ پرداختی را پس بگیرند و نه اجازه دارند این مبلغ را برای دریافت روادید کشور دیگری مورد استفاده قرار دهند. البته پول پرداخت شده تا یک سال اعتبار دارد و ممکن است در این مدت تحولات جدیدی میان مسکو و واشنگتن روی دهد و بار دیگر صدور روادید برای شهروندان روسیه نیز ممکن شود.

 

انتهای پیام/

 

واکنش وزیر خارجه روسیه به  لغو صدور روادید غیرمهاجرتی آمریکا برای شهروندان روس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۴۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
خود دانید
آخرین اخبار