رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد:

هر مجرم متواری یک کانون جرم است

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: هر مجرم متواری یک کانون جرم محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست ستاد‌های پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان فارس با اشاره به اینکه هر مجرم متواری یک کانون جرم است، بیان کرد:  هدف مجموعه قضایی، ستاد جرائم خاص و پیشگیری از  وقوع  جرم دستگیری مجرمان تحت تعقیب است. 

وی بیان کرد: مهمترین مسئله مورد نظر این ستاد در چند ماه اخیر دستگیری و  مجازات مجرمان متواری، شناسایی و رصد این افراد از طریق بانک اطلاعاتی بوده که کمک بسیاری در دستگیری  مجرمان متواری داشته است.


رئیس کل دادگستری استان فارس وجود بانک اطلاعاتی مجرمان خطرناک و متواری، اقدام ضابطین در دستگیری برخی از این افراد و برخورد قاطع دستگاه قضایی با این دسته از مجرمان را زمینه ساز افزایش ضریب امنیت استان دانست.


القاصی مهر افزود:  تلاش می شود با شکل دهی و همکاری‌ منطقه‌ای در قالب ستاد‌های پیشگیری و مقابله با جرائم خاص از وقوع برخی اقدامات مجرمانه  از جمله جرائم مهم و امنیتی که امنیت روانی جامعه را خدشه دار می‌کند جلوگیری شود.


وی تلاش متولیان امور امنیتی در استان بخصوص اعضاء ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان را  مطابق با سیاست‌ کلان دستگاه قضایی در امر پیشگیری از وقوع جرم برشمرد و تصریح کرد: اعضاء ستاد جرائم خاص  در امور امنیتی  نقش تصمیم گیرنده ای را بر عهده  دارند و  می‌توانند با اجرای طرح‌ های بازدارنده نقش مؤثری را در ارتقاء امنیت استان ایفا کنند.


رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان فارس شیوع برخی مظاهر علنی بی بند و باری اجتماعی را نتیجه کم اثر شدن فعالیت‌های فرهنگی دانست و ادامه داد: برگزاری برخی پارتی‌های غیر اخلاقی و ترویج و تبلیغ آن در فضای مجازی و بی‌توجهی به جلوگیری از این بی بند و باری‌ ها نشان از یک بحران اخلاقی در جامعه بوده که یکی از ریشه‌های اصلی آن سست شدن بنیان‌ خانواده است.


القاصی با تأکید بر ورود منسجم و هماهنگ نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و نیرو‌های امنیتی در جلوگیری از بروز مظاهر علنی فساد و بی بند باری در جامعه خواستار توجه ویژه و ورود فعال شورای تأمین استان و شهرستان شیراز به این مسئله شد.

انتهای پیام/ت

اجرای طرح های مقابله با پیشگیری از  وقوع جرم در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.