شیراز؛

برای شیراز ننگ است که در هر گوشه جنوب آن معتاد و موادفروش پیدا شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به مشکلات محلات جنوب شرق شیراز گفت: ‌ برای شیراز ننگ است که در هر گوشه جنوب آن معتاد و موادفروش پیدا شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در جلسه پیگیری مشکلات مردم که با حضور مسئولان ارشد استانی تشکیل شد، گفت: مردم سرمایه ما هستند و با توجه به حضور مردم است که نظام دارد کار و تلاش می‌کند، رهبر معظم انقلاب هم این معنا را بارها متذکر شدند که متوجه اقشار ضعیف جامعه باشید و به آن ها عنایت و توجه ویژه ای داشته باشید.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه برخی محلات در قلب شهر شیراز است اما مشکلات و معضلات شیراز را اضافه می کند، افزود: محله سنگ سیاه، محله‌ای است که دارای صدها اثر میراثی است، اما به مرکزی برای پخش مواد مخدر و دیگر ناهنجاری‌ها تبدیل شده است و راه حل این مشکلات را در هم‌ افزایی مسئولان است.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: مسئولان استان و شهرستان شیراز هر یک امکاناتی دارند که اگر به تنهایی بخواهند وارد ماجرا شوند، نمی توانند کاری کنند، امّا با هم¬‌افزایی امکانات می توانند مشکلات را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه برای شیراز ننگ است که در هر گوشه جنوب آن معتاد و موادفروش پیدا شود، بیان کرد: یعنی نه تنها خودش اعتیاد دارد، در کمک به اعتیاد دیگران هم دارد کار انجام می-‌دهد،نمی‌ خواهیم بگوییم معتاد مجرم است، امّا معتاد بیماری است که بیماری خود را به دیگران نیز سرایت می‌دهد.

ایمانی اظهار کرد: در محلات جنوب شرق شیراز مشکلاتی از جمله آب، فاضلاب و مسائل آموزشی در همه جا دیده می‌شود به ویژه در مناطق جنوب شرقی که جمعیت آن ها زیاد است، دبیرستان دخترانه و پسرانه ندارند.

امام جمعه شیراز افزود: مردم مشکلاتشان را گفته‌اند و انتظار دارند که نظام جمهوری اسلامی کمکشان کند، این مردم شهروند استان فارس هستند و ما در مقابل آن ها مسئول هستیم، این وظیفه من است که اعلام کنم و این اخطار را بدهم، همه چیز روی کاغذ امن و امان است، شهر گل و بلبل است، امّا این مشکلات در میان مردم هست.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه برای ساماندهی خانه‌های میراثی در محلات پرآسیب راه حلی وجود دارد، بیان کرد: این خانه‌ها را بهسازی و مرکز توریسم کنید تا بافت دست نخورد، گذرها دست نخورد و مرمت شود اما متاسفانه در برخی از این خانه‌ها دارد معتاد تربیت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه باید جهادی کار کرد، تصریح کرد: از برخورداری مسئولان ادارات مایوس شدم، چون همه بر اساس اینکه ما این کارها را کردیم، طلبکار هم هستید، هیچ بدهی هم ندارید و مردم هستند که بدهکارند! امیدوارم که به خدا هم جواب داشته باشیم، هم شب اول قبر جواب داشته باشیم، در مقابل این مسئولیتی که عهده‌ دار هستیم.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.