کمک هزینه جهیزیه به 250 نوعروس نیازمند در ایلام

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:در آستانه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) ، 250 نوعروس نیازمند در ایلام کمک هزینه جهیزیه دریافت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، ضیاء رضایی بیان کرد: به هر یک از این نوعروسان 20 میلیون ریال کمک هزینه خرید جهیزیه پرداخت شده که در مجموع پنج میلیارد ریال اعتبار بدین منظورر هزینه شده است.


وی گفت: این مبلغ از محل منابع امداد، مشارکت خیران ، کمک های مردمی و همچنین حامیان طرح اکرام تامین به این نوعروسان پرداخت شده است.


مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه علاوه بر این امسال کمک هزینه خرید جهیزیه به 146 نوعروس مددجوی دیگر پرداخت شده است، گفت: برای تامین این کمک هزینه نیز سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.


رضایی عنوان کرد: خوشبختانه با اقدام های انجام گرفته تعداد مددجویانی که در انتظار دریافت کمک هزینه خرید جهیزیه هستند محدود و تمامی آنها امسال این کمک را دریافت می کنند.


وی ارایه خدمات مشاوره ای، برگزاری کلاس های آموزشی برای تحکیم ازدواج و ارایه مهارت های زندگی به مددجویان را از دیگر خدمات این نهاد به مددجویان برای استحکام زندگی آنها برشمرد.


به گفته مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام، این نهاد در کنار خدمات حمایتی، معیشتی، مسکن، درمان و فرهنگی تامین و پرداخت کمک هزینه خرید جهیزیه را در دستور کار قرار داده است.


وی  یادآور شد: از ابتدای تشکیل این نهاد تاکنون بیش از 50 هزار نوعروس مددجوی زیر پوشش در این استان با حمایت امداد راهی خانه بخت شده اند.


رضایی اضافه کرد: درصد طلاق بین مددجویان و خانوارهای زیر پوشش این نهاد در مقایسه با مجموع نرخ استانی پایین تر است.


وی علت این مساله را ارائه آموزش های پیش از ازدواج به مددجویان اعلام کرد و گفت: این نهاد علاوه بر آموزش های پیش از ازدواج به زوج های جوان، گواهینامه آموزشی نیز برای آنان صادر می کند.

 

انتهای پیام/ع

250 نوعروس نیازمند در ایلام کمک هزینه جهیزیه دریافت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.