جمع‌آوری متکدیان در ایلام

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام از شناسایی مکانی برای جمع‌آوری متکدیان در شهر ایلام خبر داد.

 

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،حسین کلانتری اعلام کرد: افزایش روند ورود این افراد که عمدتاً غیر بومی هستند، چهره شهرها را نا زیبا  کرده و در برخی موارد به گسترش آسیب‌ های اجتماعی نیز دامن می‌زند.


وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های بیشتر این افراد از چهار استان همجوار وارد ایلام می شوند و باید با هماهنگی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی زمینه بازگرداندن این افراد به شهرهای مبدا فراهم شود.


معاون استاندار ایلام تاکید کرد: یکی از مشکلات مرکز استان در این حوزه نبود مرکزی برای نگهداری و جمع‌آوری این افراد است که هم اکنون مکانی در محدوده میدان قرآن بدین منظور شناسایی شده و باید هرچه زودتر با ساماندهی این مرکز این افراد به آنجا منتقل شوند.


کلانتری گفت: امکان اینکه این پدیده را به صفر برسانیم تقریباً غیرممکن است ولی باید تلاش کنیم مظاهر این پدیده ناهنجار اجتماعی را کاهش دهیم.


وی اضافه کرد: هم اکنون نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و سازمان بهزیستی ایلام از این افراد حمایت می‌کنند و تسهیلاتی در اختیار آنان قرار می‌دهند ولی برخی از آنان علاقه‌ای به حضور در این سازمان‌ها از خود نشان نمی‌دهند چرا که از مسیر تکدی گری درآمدهای بیشتری دریافت می‌کنند.

 

انتهای پیام/ع

شناسایی مکانی برای جمع‌آوری متکدیان در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.