غنی در سفر به هرات از افتتاح خط آهن هرات به ایران در آینده نزدیک خبر داد

رییس جمهور افغانستان در سفر به هرات از افتتاح یک خط آهن در آینده نزدیک در هرات خبر داد و گفت: این خط آهن هرات را به ایران وصل می‌کند.

در سفر به هرات «غنی» از افتتاح خط آهن هرات به ایران در آینده نزدیک خبر دادبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان در سفر به هرات و مراسم بازگشایی کارخانه نساجی پنبه طلا سفید، گفت: هرات باید به قطب حمل و نقل منطقه تبدیل شود.

رییس جمهور افغانستان افزود: افغانستان نیاز به آزادی سیاسی و آزادی اقتصادی دارد که آزادی سیاسی را در زمان شاه امان الله بدست آورده و با افتتاح کارخانه پنبه در هرات این کشور به آزادی اقتصادی نیز دست خواهد یافت.

وی با تأکید بر تمرکز سرمایه‌گذاری در افغانستان گفت: افغانستان باید به یک کشور صادر کننده مبدل شود و ولایت هرات به حمل و نقل منطقه مبدل شود تا کشورهای منطقه از جمله چین و ایران را به آسیایی جنوبی وصل کند.

غنی از افتتاح یک خط آهن در آینده نزدیک در هرات خبر داد و گفت: این خط آهن هرات را با ایران وصل می سازد.

وی افزود: قرارداد صادرات سنگ مرمر هرات با چین به امضا رسیده و به زودی مردم این ولایت شاهد صادرات آن به چین خواهد بود.

رییس جمهور افغانستان تأکید کرد: سنگ مرمر باید به یک منبع صادراتی در افغانستان تبدیل شده و ظرفیت‌های که در هرات وجود دارد از آن استفاده شود.

وی ضمن وعده همکاری با صنعت کاران از بازرگانان خواست به دولت اطمینان کرده و در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

اشرف غنی گفت: گمرکات در ولایت هرات نیاز به توجه جدی دارد و بسیاری از مشکلات را، سد راه بازرگانان ایجاد کرده و این مشکلات از میان برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار