استاندار کردستان؛

سازمان‌های وابسته همکاری لازم را در حوزه پدافند غیرعامل داشته باشند

استاندار کردستان گفت: سازمان‌های وابسته به نظام، نهادها و نیروهای نظامی و امنیتی دولتی و غیردولتی همگی باید همکاری لازم را در حوزه پدافند غیرعامل داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی اعضای پدافند غیرعامل کارگروه‌های تخصصی، قرارگاههای زیستی و سایبری و رابطین دستگاه‌های اجرایی استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: قلمرو زیستی و زندگی بشری در سطح کره زمین مورد تهدید بوده و تا ابد همین تهدید وجود خواهد داشت و تهدیدات پیچیده‌تر و متنوع‌تر می‌شود.

 استاندار کردستان با اشاره به اینکه تهدیدات به صورت عمدی، غیرعمدی و طبیعی انسان را تهدید می‌کند، افزود: تهدیدات عمدی از ناحیه دشمنان جامعه عملیاتی و طراحی می‌شود و تهدیدات غیرعمدی هم در اثر عدم رعایت استانداردها و عدم رعایت قوانین پدافند غیرعامل در جامعه انجام می‌شود.

 به گفته وی، سازمان‌های وابسته به نظام، نهادها و نیروهای نظامی و امنیتی دولتی و غیردولتی همگی باید همکاری لازم را در حوزه پدافند غیرعامل داشته باشند.

 زاهدی بیان کرد: قوانین و مقررات پدافند غیرعامل شامل قوانین خاص این حوزه، قوانین و ضوابط مرتبط با دستگاهها و قوانینی که مردم مخاطب آن هستند، بوده و باید مورد توجه باشد چون مجموعه این قوانین است که کشور را اداره می‌کند.

 وی خواستار تخصیص اعتبار ویژه‌ای به پدافند غیرعامل به‌ویژه در حوزه مدیریت بحران شد و گفت: لازم است در قوانین بودجه سالانه، اعتباری پیش‌بینی شود تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/  م ح

قوانین و مقررات پدافند غیرعامل باید مورد توجه باشد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.