نماینده کارگروه امداد و نجات پدافند غیرعامل استان کردستان؛

ارتقای فرهنگ پدافند غیرعامل نیازی ضروری است

نماینده کارگروه امداد و نجات پدافند غیرعامل استان کردستان گفت: فرهنگ پدافند غیرعامل باید در استان کردستان رشد و ارتقا یابد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛خدابنده‌لو نماینده کارگروه امداد و نجات پدافند غیرعامل کردستان ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی اعضای پدافند غیرعامل کارگروه‌های تخصصی، قرارگاههای زیستی و سایبری و رابطین دستگاه‌های اجرایی استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: باتوجه به اینکه آموزش عامه مردم از اهمیت بسزایی برخودار است باید به مردم یاد داده شود و براین اساس فرهنگ پدافند غیرعامل را باید ارتقا دهیم.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در راستای ارتقای فرهنگ پدافند غیرعامل با مراجعت به 10 هزار خانوار در استان آموزش‌های لازم در حوزه کمک‌های اولیه را انجام داده است.

 خدابنده‌لو بیان کرد: آموزش‌های انجام شده با حمایت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل نیاز است گسترش یابد چرا که در راستای تاب‌آوری اجتماعی موثر خواهد بود و این مهم نیازمند همکاری همه مسوولان در این حوزه است.

 فرماندار شهرستان سنندج نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت بحث پدافند غیرعامل یادآور شد: 40 میلیون متر مکعب آب سالانه از سد آزاد وارد سد قشلاق می‌شود.

 ابراهیم زارعی یادآور شد: گاهی اوقات کشاورزان مسیر سد قشلاق به دلیل کم آبی از آب سد استفاده می‌کنند و راه آب را می‌بندند بنابراین نیاز است که آب سد آزاد به جای انتقال به سد قشلاق به صورت مستقیم وارد تصفیه‌خانه سنندج شود.

 رئیس کارگروه انرژی و آب شورای پدافند غیرعامل استان کردستان نیز در سخنانی بیان کرد: اعضای این کارگروه اشرافیت کامل بر روند فعالیت‌های خود دارندو طی بازدیدهایی که انجام شده مشکلات و موارد شناسایی شده و نیاز به تزریق منابع دارد.

 نجفیان اضافه کرد: انتظار می‌رود از سوی استانداری و پدافند غیرعامل در راستای تخصیص اعتبار اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/ م ح

همکاری هلال احمر در راستای ارتقای فرهنگ پدافند غیرعامل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.