لاهوتی در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت؛

گازرسانی به سیستان و بلوچستان از افتخارات زنگنه است/امروز حدود 13 میلیون لیتر گاز صادر می‌کنیم

نماینده مردم لنگرود گفت: گازرسانی به سیستان و بلوچستان جزء آرزوهای ما بود، امروز گاز به زاهدان رسیده که از افتخارات زنگنه است.

گازرسانی به سیستان و بلوچستان از افتخارات زنگنه است/امروز حدود 13 میلیون لیتر گاز صادر می‌کنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم  لنگرود در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با بیژن نامدار زنگنه وزیر پیشنهادی نفت، اظهار داشت: آقای زنگنه به هیچ وجه نمی خواهد در این باشگاه سمتی داشته باشد. من حدود یکسال پیش از ایشان شنیده بودم که حاضر است باشگاه را واگذار کند.

نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه باشگاه داری کار بسیار سختی است اظهار داشت: چنین صحبتهایی در مورد آقای زنگنه اجهاف  است.

لاهوتی در خصوص تولید نفت گفت: ما در شرایط بحرانی قرار داشتیم و تحریم بودیم و زیر یک میلیون بشکه می توانستیم نفت به بازارهای دنیا صادر کنیم، آقای زنگنه هم باید تولید نفت را اصلاح می کرد و هم با چراغ قوه در بازارهای دنیا به دنبال مشتری می گشت و خریداران قدیمی نفت ایران را دوباره پیدا می کرد.

وی افزود: امروز با توجه به زحماتی که وزرا از جمله آقای ظریف و آقای زنگنه کشیدند این افتخار را داریم که می توانیم بیش از 2.5 میلیون بشکه نفت صادر کنیم.

نماینده مردم لنگرود درباره توسعه میزان پارس جنوبی اظهار داشت: در این میدان ما همیشه کمتر از قطری ها برداشت می کردیم. از 11 فاز پارس جنوبی 5 فاز در این دولت  و زمان حضور آقای زنگنه افتتاح شد که این کار باعث شد تا امروز افتخار دیگر ما یعنی پیشی گرفتن در استخراج نفت از قطری ها رقم بخورد.

لاهوتی خاطر نشان کرد: مگر 220 نفر از نمایندگان نبودند که  با امضای نامه ای از آقایان روحانی و زنگنه تشکر کردند.

وی افزود: امروز و با همکاری های مجلس و دولت و وزارت نفت بیش از 2000 روستا گازرسانی شده است که این یکی از افتخارات دولت آقای روحانی و نشان دهنده زحمات اقای زنگنه است. زمانی گاز رسانی به سیستان جز آرزوها بود اما امروز گاز به زاهدان رسیده که یکی از نمودهای تلاش و افتخارات وزیر نفت است.

نماینده مردم لنگرود در حوزه پتروشیمی گفت: یکی از بحث ها در این حوزه بود که در زمان آقای زنگنه این میزان حدود 24 درصد رشد داشت که از 40 میلیون تن به حدود 50 میلیون تن رسید.

لاهوتی ادامه داد: در حوزه تولید بنزین برخی از دوستان می گفتند که چرا خود کفا نمی شویم. امروز با تلاشهای آقای زنگنه در حال رسیدن به خودکفایی هستیم، این مهم یک شبه به دست نمی آید.ما تا پایان سال 96 در حوزه تولید بنزین به خودکفایی می رسیم .

وی در بخش پایانی سخنانش در خصوص قرارداد توتال خاطر نشان کرد: ما به دولت اجازه دادیم تا 65 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی وارد کشور کند، امروز با تلاشهای آقای زنگنه حدود 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی وارد کشور شده است.ما نباید فراموش کنیم که تا قبل از سال92 روزانه 6 میلیون متر مکعب گاز وارد کشور می کردیم اما امروز حدود 13 میلیون متر مکعب صادر می کنیم.

 

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی نفت

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار