احمدی‌لاشکی در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت؛

برنامه زنگنه با اسناد بالادستی مغایرتی ندارد

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس گفت: برنامه زنگنه بالای 40 درصد منطبق با اسناد بالادستی است و به هیچ عنوان مغایرتی دیده نشده است.

برنامه زنگنه با اسناد بالادستی مغایرتی نداردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با بیژن نامدار زنگنه وزیر پیشنهادی نفت، اظهار داشت: امروز قرار است از وزیری صحبت کنیم که آمارها خلاف صحبت‌ها، ایشان را به گونه‌ای دیگری معرفی می‌کند.

نماینده مردم نو‌شهر،‌ چالوس و کلارد‌شت با بیان اینکه آقای زنگنه مدرک کارشناسی ارشد خود را با رتبه ممتاز در رشته عمران از دانشگاه تهران اخذ کرده است ادامه داد: آقای زنگنه جوان بود اما از همان ابتدا امتیازات ویژه‌ای را داشت.

وی گفت: کجا در کشور سراغ دارید که کسی 5 سال وزیر جهاد سازندگی، 9 سال وزیر نیرو و 12 سال وزیر نفت باشد،‌ او 26 سال وزیر بودند و اگر امروز بار دیگر با رای اعتماد مجلس انتخاب شود 27 سال که وزیر بوده است.

احمدی ادامه داد: امروز اگر در او‌پک بحث می‌َشود قبل از آنکه بحث نفت پیش بیاید آقای زنگنه به عنوان برند می‌درخشد. ما اگر تک ایرادات را می‌بینیم باید هنرهای او را نیز مورد توجه قرار دهیم.

نماینده مردم نو‌شهر،‌ چالوس و کلار‌دشت تصریح کرد: در حوزه تولید نفت زمانی که آقای زنگنه وزیر شد میزان تولید 2.8 میلیون بشکه در روز بود اما امروز به 3 میلیون و 900 هزار بشکه رسیده یعنی در این مدت روزانه تولید نفت خام ایران 1 میلیون و 270 هزار بشکه افزایش یافته است.

وی در خصوص میزان صادرات نفت گفت: ما از زحمات آقای ظریف متشکر‌یم اما کلیه اقدامات صورت گرفته توسط وزرا به صورت یک پکیج است، زمانی نتیجه می‌دهد که کنار هم قرار گرفته باشد. میزان صادرات نفت ایران به 1.2 میلیون بشکه رسیده بود اما امروز به رقم حدود 3 میلیون بشکه یعنی بیش از 2.5 برابر رسیدیم .

احمدی افزود: در حوزه گاز‌رسانی ‌در مدت تصدی سمت آقای زنگنه 78 شهر جدید و بیش از 9 هزار روستا گا‌زرسانی شد. رو‌ستاییان از این موضوع خوشحال و قدردان نظام جمهوری اسلامی ایران،‌رهبری و دولت هستند، ما نباید حال خوش آنها را خراب کنیم.

نماینده مردم نو‌شهر،‌ چالوس و کلار‌دشت درباره برنامه‌های وزیر پیشنهادی گفت: برخی ها گفته‌اند که این برنامه همان برنامه سال 92است، منصف‌ باشیم، این آمارهایی که می‌بینید همه جدید است و برنامه‌ای که نوشته شده حتما مشکلات را دیده است.

وی با بیان اینکه حتما آقای زنگنه نیز بی عیب نیست ادامه داد: این را بدانید در حوزه نفت مشکلات در برنامه‌های وزیر پیشنهادی گفته شد و در کنار آنها راهکارها نیز آورده شده است. گواه این موضوع توجه به میدان دریایی خزر است.

احمدی ادامه داد: برخی ‌ها می‌گویند برنامه وزیر با قوانین بالا دستی مطابقت 28 درصدی دارد اما آنچه که معاونت مجلس اعلام کرد آمار دیگری بود که نشان از همسویی 48 درصدی با قوانین بالا دستی و مطابقت 40 درصدی با آن و 13 درصدی با قوانین وزارتخانه‌ای دارد اما مغایرت وجود ندارد.

نماینده مردم نو‌شهر،‌ چالوس و کلار‌دشت در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: من آقای زنگنه را قانون‌مند می‌دانم که بر اساس قانون عمل می‌کند اما می‌دانیم که وی نمی‌تواند به تنهایی این مسیر را طی کند.

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی نفت

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار