تیلرسون: تعصب و نژادپرستی را به هر شکل آن محکوم می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا موضعی متفاوت از «دونالد ترامپ» در خصوص حوادث شارلوتسویل اتخاذ کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس استاندارد، در پی درگیری‌های نژادپرستانه اخیر در شارلوتسویل، «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی متفاوت با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، تاکید کرد وی تعصب و نژادپرستی را در هر شکل آن، محکوم می‌کند و معتقد است نفرت جایگاهی در ارزش‌های آمریکایی ندارد و شخصا دستور داده تا در وزارتخانه تحت امرش از تنوع نژادی در میان کارمندان استفاده شود.

تیلرسون در این باره گفت: نژادپرستی به هر شکلی که باشد بد است، این دیدگاه با ارزش‌های آمریکایی در تضاد بوده و موجب دو دستگی در جامعه آمریکایی می‌شود. کسانیکه این دیدگاه را دارند، تعاملات عمومی ما را مسموم می‌کنند و برخلاف ادعایشان که عاشق کشور هستند، صدمات زیادی را متوجه آمریکا می‌کنند. به همین دلیل ما نژادپرستی را در تمام ابعاد و اشکال آن محکوم می‌کنیم.

تیلرسون در سخنانش به طور مشخص نامی از شارلوتسویل به زبان نیاورد؛ اما گفت حوادثی که هفته گذشته روی داد، موضوع تنوع نژادی را در محل کار مطرح کرد و وی قصد دارد آن را مورد توجه قرار دهد.

وی در این باره گفت: فقط 12 درصد از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا غیر سفیدپوست هستند و نیاز داریم یک فرآیند قوی‌تر را برای پرورش استعداد اقلیت‌ها در وزارت خارجه به اجرا بگذاریم.

به دنبال حادثه نژادپرستانه شارلوتسویل که یک زن 32 ساله در آن کشته شد، دونالد ترامپ هر دو طرف درگیر را مقصر دانست و حاضر نشد اقدام خشونت‌آمیز سفیدپوستان نژادپرست را محکوم کند. این موضوع انتقادات و نارضایتی‌های فراوانی را علیه رئیس جمهور آمریکا به همراه داشت.

 انتهای پیام/

موضع‌گیری متفاوت تیلرسون نسبت به ترامپ در قبال حادثه شارلوتسویل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار