استعفای دسته‌جمعی اعضای کمیته مشورتی کاخ سفید در واکنش به اظهارات نژادپرستانه ترامپ

اعضای «کمیته هنر و علوم انسانی» کاخ سفید در اعتراض به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، ضمن استعفا، خواستار کناره‌گیری او از قدرت شدند.

استعفای دسته‌جمعی اعضای یک کمیته مشورتی کاخ سفید در واکنش به اظهارات نژادپرستانه ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، اعضای «کمیته هنر و علوم انسانی» کاخ سفید روز گذشته (جمعه) ضمن استعفا از این کمیته، با انتشار نامه سرگشاده‌ای برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از وی خواستند اگر نمی تواند نژادپرستی را محکوم کند از قدرت کنار رود.

این افراد در یک اقدام معنادار، نامه ای را برای ترامپ ارسال کردند که سرجمع حروف ابتدایی پاراگراف های آن، شعار اصلی مخالفان ترامپ (مقاومت/Resist) است!

اعضای کمیته هنر و علوم انسانی کاخ سفید در این نامه اظهارات دونالد ترامپ در خصوص خشونت های هفته گذشته شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا را «مغایر با ارزش‌های آمریکا» توصیف کردند و نوشتند: «شما به دلیل حمایت از گروه هایی که نفرت را گسترش داده اند و تروریست هایی که آمریکایی ها را در شارلوتسویل کشته و زخمی کردند، به شدیدترین لحن ممکن مورد انتقاد قرار می گیرید. امتناع شما و دولت‌تان از محکوم کردن فوری این خشونت ها و سرطان نفرت، فقط گروه هایی که خواستار بیمار کردن آمریکا هستند را تشویق کرد. اظهارات و اقدامات شما ما را از آزادی هایی که داریم دور می کند.»

از جمله افرادی که از عضویت در این کمیته استعفا داده اند «کل پن»، سیاستمدار آمریکایی، «جورج وولف»، کارگردان هالیوود و «چاک کلوز»، یکی از نقاشان و عکاسان آمریکایی هستند که به رئیس جمهور آمریکا در امور مختلف مشاوره می دادند.

گفتنی است روز شنبه هفته گذشته درگیری‌های خشونت‌آمیزی میان فعالان ضدنژادپرستی و گروه‌های راست‌افراطی در شارلوتسویل ویرجینیا رخ داد. در این درگیری‌ها، یک خودرو شماری از تظاهرکنندگان ضدنژادپرستی را زیر گرفت. در این حادثه یک نفر کشته و ۱۹ نفر مجروح شدند. اما دونالد ترامپ روز دوشنبه با وجود اینکه تحت فشار افکارعمومی این خشونت ها را محکوم کرد، هر دو طرف را برای وقوع این حادثه مقصر دانست. محکوم شدن دیرهنگام این خشونت ها از سوی دونالد ترامپ و برابر دانستن موافقان و مخالفان نژادپرستی با یکدیگر انتقاد گروه های مختلف را به دنبال داشت.

در واکنش به اظهارات نژادپرستانه ترامپ در خصوص خشونت های شارلوتسویل، طی هفته گذشته دست‌کم دهها نفر از مدیران شرکت های مهم از عضویت در شوراهای مشورتی دونالد ترامپ استعفا داده‌اند.

استعفای اعضای کمیته هنرها و علوم انسانی کاخ سفید در واکنش به اظهارات نژادپرستانه ترامپ
انتهای پیام/

 اعضای کمیته مشورتی کاخ سفید خواستار استعفای ترامپ شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار