حمایت از مددجویان مبتلا به بیماری های صعب العلاج

معاون کمیته امداد استان کرمانشاه، از حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه از یک هزار و ۲۲۶ بیمار صعب‌العلاج و زمین گیر توسط این نهاد در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ کیومرث رحمتی پور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۸ هزار مددجوی شهری تحت حمایت کمیته امداد استان از خدمات درمانی و بهداشتی بهره مند شدند گفت: حدود ۲۶۳ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۵ به تامین هزینه های بهداشتی و درمانی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه اختصاص داده شده است.

وی، با اشاره به حمایت ویژه این نهاد از مددجویان مبتلا به بیماری های صعب العلاج و از کارافتاده، افزود: ۵۶۷ نفر از مددجویان دارای کارت درمان کمیته امداد، از کارافتاده و زمین گیر و ۶۵۹ مددجو نیز با بیماری های صعب العلاج دست و پنجه نرم می کنند.

رحمتی  ادامه داد: هم اکنون۹۶ بیمار دیالیز، ۷۱ پیوند کلیه، ۱۶ هموفیلی، ۳۹ تالاسمی، ۴۳ ام اس و ۳۹۴بیمار سرطانی تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه هستند و از خدمات بهداشتی و درمانی این نهاد بهره مند می شوند.

رحمتی پور با تاکید بر اینکه امداد ماهیانه به خانواده های مددجویان از کارافتاده و زمین گیر کمک هزینه نگهداری تا سقف یک میلیون ریال پرداخت می‌کند، افزود: امداد هزینه خدمات درمانی بیماران صعب العلاج و زمین گیر تحت حمایت را به صورت فرانشیز پرداخت می کند.

وی همچنین با یادآوری اینکه هم اکنون ۳۲۹ مرکز درمانی در استان جهت ارائه خدمات درمانی به مددجویان بیمار تحت حمایت با این نهاد همکاری و تعامل دارند، تاکید کرد: بیماران صعب العلاج تحت حمایت در صورت نیاز به امکانات پزشکی پیشرفته خارج از استان، به مراکز درمانی تابعه سایر استان های کشور ارجاع داده شده و با تمهیدات لازم اقامت آنان نیز به صورت رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/ز

حمایت از مددجویان از کار افتاده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.