فقدان مهارت مهم ترین علت بیکاری مددجویان

۹۵ درصد از مددجویان بیکار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه فاقد مهارت های فنی‌وحرفه‌ای هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رشید جلیلیان، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح مستعدین اشتغال با هدف شناسایی سطح بیکاری جامعه تحت حمایت کمیته امداد استان و راهکارهای رفع این معضل اجرا شده، گفت: حدود ۱۰۰ امدادگر در سال گذشته برای اجرای این طرح در درب منازل خانوارهای تحت حمایت حضور پیدا کرده و اطلاعات و مشخصات شغلی این خانوارهای مددجو  را به صورت آنلاین در نرم افزار تمام شماری برای ایجاد یک بانک اطلاعات شغلی ثبت و ضبط کرده اند.

جلیلیان با یادآوری اینکه در این طرح ۱۱۹ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه ثبت نام شدند، افزود: براساس مستندات ثبت شده در بانک اطلاعاتی این نهاد حدود ۵۰ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت مستعد پذیرش شغل شناخته شده اند.

به گفته جلیلیان ۳۸۹ نفر از مددجویان فاقد شغل در استان کرمانشاه دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری، حدود چهار هزارنفر دارای مدرک فوق دیپلم و کارشناسی و مابقی مددجویان بیکار دارای مدارک دیپلم و پایین تر بوده اند طبق نتایج به دست آمده از طرح مستعدین شغلی ۹۵درصد از مددجویان بیکار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه فاقد مهارت های فنی و حرفه ای هستند.

وی گفت: مددجویان فاقد شغل می توانند به صورت رایگان و براساس توانایی و علاقمندی در دوره های مهارتی و فنی که با همکاری سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شود شرکت کرده و به مهارت های شغلی مورد نیاز خود دست یابند.

جلیلیان  با پیش بینی اینکه تا پایان سالجاری بیش از پنج هزار فرصت شغلی با اعطای تسهیلات برای مددجویان تحت حمایت در استان ایجاد شود، عنوان کرد: این تعداد فرصت شغلی موجب رونق اقتصاد جامعه و توانمندی خانوارهای تحت حمایت این نهاد می شود.

 

انتهای پیام/ز

بهره مندی مددجویان از مهارت های فنی و حرفه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.