عضویت 1500نفر در طرح همیار طبیعت

مسئول آموزش و ترویج اداره منابع طبیعی و ابخیز داری شهرستان کرمانشاه گفت:در یکسال اخیر در سطح شهرستان حدود 1500نفر همیار طبیعت شده اند.

معصومه سلاح ورزی در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ در خصوص اهداف طرح همیار طبیعت گفت: ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه ؛ جلب مشارکت مردم در امر حفاظت احیا و توسعه منابع طبیعی از اهداف کلی این طرح است.

وی با اشاره به وظایف همیار طبیعت گفت:ارتقا سطح دانش و بینش در زمینه منابع طبیعی،تلاش در توسعه فرهنگ منابع طبیعی،شرکت در کلاس های آموزشی و ترویجی در راستای اهداف سازمان حفظ و صیانت از عرصه های منابع طبیعی،شناسایی و معرفی افراد علاقمند به همکاری با منابع طبیعی،ساماندهی افراد داوطلب در حوادث غیرمترقبه مانند آتش سوزی،اطلاع رسانی هر گونه تخریب منابع طبیعی به مسئولین ذیربط از وظایف این دوستداران طبیعت است.

وی هم چنین به برگزاری کلاس های آموزشی برای روستاییان اشاره و بیان کرد:برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی هرساله برای روستاییان و بهره برداران منابع طبیعی برگزار می شود.


وی با بیان اینکه در این کلاس ها آموزش هایی به روستاییان و دامداران ارائه می شود گفت: روستاییان و دامداران برای دوره تبدیل دیمزار کم بازده به علوفه،نحوه تشکیل تعاونی های منابع طبیعی و آبخیزداری و نقش آن در توسعه منابع طبیعی و دوره هایی ماننده: نحوه تشکیل تعاونی ها... آموزش می بینند.

 

انتهای پیام/ز

ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار