ارسال 43 اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره منطقه‌ای «وتار»

رئیس حوزه هنری کردستان از ارسال 43 اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره منطقه‌ای «وتار» خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان ظهر امروز در اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی وتار که در سالن شماره دو پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، گفت: استان کردستان استان هنر و فرهنگ است و رهبر معظم انقلاب در سفر تاریخی‌شان به استان در سال 88 در کنار سایر ظرفیت‌های استان، کردستان را مهد فرهنگ و هنر نامیدند.

وی در ادامه به اهداف برگزاری پنجمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «وتار»  اشاره کرد وافزود: تشویق و ترغیب نمایشنامه‌نویسان منطقه و همچنین ایجاد انگیزه بین هنرمندان، تقویت بنیان‌های فرهنگی تئاتر منطقه «بیس کار متن»، کشف استعدادهای جوان و حمایت از آثار و تولیدات آنها و تعامل هنرمندان جوان با اساتید پیشکسوت از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

مرادی گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارائه کرد و گفت:  فراخوان و ارسال به مراکز فرهنگی و هنری غرب و شمال غرب در  20 فروردین 96 صورت گرفت.

رئیس حوزه هنری کردستان یادآوری کرد: در مدت زمان تعیین‌شده 43 اثر از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، ایلام، کرمانشاه، همدان، زنجان ، اردبیل، لرستان و کردستان به دبیرخانه جشنواره  ارسال شد.

 وی اضافه کرد: در نهایت 7 اثر از استان‌های همدان، آذربایجان شرقی، کردستان و آذربایجان غربی به مرحله نهایی جشنواره راه یافت که به مدت دور روز شاهد اجرای این برنامه بودیم.

رئیس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه هنر نمایش بیش از سایر هنرها برآیند و معرف فرهنگ جامعه است، گفت: هنر نمایش به عنوان یک قالب هنری، تنها هنری است که صرفا با وجود مخاطب و تماشاگر شکل می‌گیرد و دارای ظرفیت بالایی برای انتقال پیام و بیان محتوا است. 

مرادی بیان کرد: سینما می‌تواند سوای موضع انسانی، به طبیعت، حیات وحش، ماهیان قعر دریا و اجرام آسمانی بپردازد، اما تئاتر نمی‌تواند به غیر از انسان بپردازد.

دو عنوان کتاب، «لک‌لک‌ها» به زبان فارسی و «پاساری» به زبان کردی از صابر نیکبخت نیز در این مراسم رونمایی شد که حوزه هنری آن را پشتیبانی کرده بود.

انتهای پیام/  م ح

پایاناختتامیه پنجمین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی وتار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.