معاون اداره دامپزشکی همدان؛

دو هزار قلم داروی غیر مجاز در همدان کشف شد

معاون اداره دامپزشکی همدان از کشف و ضبط تعداد 2 هزار قلم داروی غیر مجاز و تاریخ منقضی در چهار ماهه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

دو هزار قلم داروی غیر مجاز در همدان کشف شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیرحسین نقی‌پور اظهار کرد: در راستای نظارت بر مراکز عرضه داروهای دامپزشکی، اداره دامپزشکی شهرستان همدان در چهار ماهه نخست سال جاری تعداد 2 هزار قلم داروی دامپزشکی غیر مجاز، تاریخ منقضی و قاچاق توسط کارشناسان این اداره کشف و جمع‌آوری شده است.

وی گفت: این محموله شامل انواع داروهای غیر قابل مصرف نظیر آنتی‌بیوتیک‌ها، ویتامین‌ها، داروهای بی‌حسی و بیهوشی، واکسن‌ها، مینرال‌ها و... بوده که از انبار داروخانه‌های این شهرستان و شرکت‌های پخش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک و توسط بازرسان دامپزشکی کشف و ضبط شد، متخلفان نیز برای برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

معاون اداره دامپزشکی همدان عوارض و مخاطرات ناشی از مصرف این گونه داروها را به دامداران گفت و خاطرنشان کرد: داروهای غیر مجاز و قاچاق به دلیل اینکه تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور نبوده و در فارماکوپه داروهای دامی ایران قرار ندارند یا به دلیل منقضی شدن نمی‌تواند تضمینی مناسب برای پاسخ های درمانی مصرف‌کنندگان باشند، بنابراین توصیه می‌شود تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی از مصرف داروهای غیر مجاز و بدون نسخه دامپزشک پرهیز کنند.

انتهای پیام/ د

کشف و ضبط داروهای تاریخ منقضی در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.