موگرینی حل مسالمت آمیز بحران کره شمالی را خواستار شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا راه حل مسالمت آمیز را برای بحران کره شمالی خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه از جامعه بین الملل خواست از راه های مسالمت آمیز نه نظامی برای پایان دادن به بحران کره شمالی استفاده کند و از پیونگ یانگ خواست از هر نوع اقدام تحریک آمیز جدید خودداری کند.
 
موگرینی در بیانیه ای اعلام کرد در این شرایط کاملا بحرانی اتحادیه اروپا از تلاش دیپلماتیک با شرکای خود برای آرام کردن اوضاع و عاری سازی هسته ای کامل، مورد تایید و برگشت ناپذیر شبه جزیره کره با شیوه های مسالمت آمیز نه نظامی حمایت می کند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، وی تاکید کرد اتحادیه اروپا برای حمایت از روندی در راستای گفتگو معتبر و جدی با کره شمالی و جامعه بین الملل با هدف پایان دادن به این بحران که امنیت در آسیا و جهان را به خطر می اندازد آماده است.
 
فدریکا موگرینی گفت: ما از کره شمالی می خواهیم از هر نوع اقدام تحریک آمیز جدید که تنها به تشدید تنش منجر می شود خودداری کند.
 
وی تاکید کرد: کره شمالی با ادامه روند تسریع برنامه های موشک بالستیک و هسته ای تعهدات بین المللی خود را به شیوه جدی و نگران کننده نقض می کند.
 
انتهای پیام/  

تاکید اتحادیه اروپا بر لزوم حل بحران کره شمالی از راه مسالمت آمیز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار