جهانگیری:

4 اولویت از 10 اولویت نخست دولت مربوط ب محیط زیست است

معاون اول رئیس جمهور گفت: از مردم در یک نظرسنجی خواسته بودیم که ده اولویت کشور راکه اهمیت دارد را تعیین کنند که به جز مسائل هسته‌ای و بیکاری و انتخابات پیش رو، چهار موضوع محیط زیستی را مطرح کردند ما نیز انها را در اولویت گذاشتیم.

4 اولویت از 10 اولویت نخست دولت مربوط ب محیط زیست استبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در مجلس شورای اسلامی با حضور وزرای پیشنهادی دولت و ارائه برنامه‌های وزرا در کمیسیون‌های اختصاصی اظهارداشت: در حال حاضر فرصت مناسبی در مجلس ایجاد شده که وزرای پیشنهادی به کمک رسانه‌ها برنامه و طرح مسائل کشور را ارایه دهند. در همین زمینه امیدوار هستم که گفتن مسائل کشور برای مردم و به ویژه نخبگان جامعه فرصت همدلی و همراهی بیشتری میان دولت و مردم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم بزرگترین و مهمترین سرمایه در اختیار رئیس‌جمهوری، اعتماد بسیار گسترده ای است که وجود دارد، افزود: دولت قدر این سرمایه بزرگ اجتماعی را می داند و تلاش می‌کند تا به مطالبات و خواست های مردم جامع عمل بپوشاند.

جهانگیری با اشاره به نامگذاری دولت یازدهم  به دولت محیط زیستی اظهار کرد: به علت اینکه در آغاز کار دولت یازدهم با مسائل پیچیده محیط زیستی در کلان شهرها از جمله تهران با مشکلات مختلف مواجه بودیم به همین دلیل به مسائل محیط زیستی در دولت به طور جدی فکر شد. به همین دلیل رئیس‌جمهور دولت را دولت محیط زیست معرفی کردکه اولین مصوبه دولت یازدهم نیز با موضوع احیای دریاچه ارومیه به تصویب رسید.

وی با اشاره به اقدامات عیسی کلانتری در زمینه احیای دریاچه ارومیه گفت : تلاش آقای کلانتری و دوستانش در زمینه احیای دریاچه ارومیه دولت را سربلند کرد و دغدغه های بزرگ ملت ایران را در این زمینه برطرف کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تقدیر از معصومه ابتکار رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خانم ابتکار از مدیران شجاع و مجرب کشور است که حتی در عرصه بین‌المللی نیز نشان داده در عرصه محیط زیست مدیری توانمند است.

وی ادامه داد: خانم ابتکار علاوه بر اینکه توانسته در عرصه دانشگاهی به عنوان فردی که مسئولیت اجرایی نیز دارد، چهره خوب از خود نشان دهد، توانسته به عنوان یک زن مسلمان و توانمند در حوزه خودبه خوبی بدرخشید و بحث محیط زیست را به موضوع اصلی کشور تبدیل کند.

جهانگیری گفت: خانواده ابتکار همواره در محیط زیست ایران نام ماندگاری دارند و امیدوارم نام آقا و خانم ابتکار همواره در محیط زیست باشد.

جهانگیری با اشاره به تقویت ارتباط سازمان محیط زیست با بخش های دیگر کشور گفت:‌ باید تصویری واقعی از محیط زیست کشور برای مردم ترسیم شود و آن‌ها در جریان مسائل محیط زیستی قرار بگیرند. محی ط زیست، دولت و بخش خصوصی نمی شناسد بلکه موضوعی عمومی است.

وی افزود: باید به کمک یکدیگر دست به کار شویم تا بتوانیم برای مسائل اصلی کشور همچون آلودگی هوای کلان شهرها، ریزگردها و گرد و غبار چاره اندیشی کنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: از مردم در یک نظرسنجی خواسته بودیم که ده اولویت کشور راکه اهمیت دارد را تعیین کنند که به جز مسائل هسته‌ای و بیکاری و انتخابات پیش رو،چهار موضوع محیط زیستی از اولیت مردم بود.

جهانگیری با ابراز امیدواری در رابطه با تکمیل پروژه ها در دولت یازدهم اظهار کرد:این پروژه ها امیدواریم در دولت بتواند در مسایل زیست محیطی خدمت مهمی از خود بجا بگذارد.

وی با اشاره به انتصاب ابتکار به عنوان معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد:‌حضور وی در دولت دوازدهم و در سمت جدید علاوه بر کمک به زنان و خانواده‌ها به عنوان کمک به بخش محیط زیستی کشور نیز محسوب می‌شود.

معاون اول رئیس جمهوربا اشاره به انتصاب عیسی کلانتری به عنوان رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست گفت:‌ آقای کلانتری شخصیت علمی ارزشمند و از مدیران با سابقه کشور است که در حوزه مدیریت کلان تجربیات ارزشمندی دارد.

وی ادامه داد:بخش وسیعی از مسئولیتی که دکتر کلانتری در دوران وزارت کشاورزی بر عهده داشته اند که عمدتا با مسائلی سرو کار داشته که امروز موضوعات اصلی بخش محیط زیست محسوب می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مسئله محیط زیست موضوع فانتزی نیست بلکه مسئله جدی وپیچیده ایی برای کشور محسوب می‌شود واگر بخواهیم به امروز و آینده کشور فکر کنیم نمی توانیم نسبت به محیط زیست کم توجه باشیم.

جهانگیری بااشاره به گستردگی مسائل زیست محیطی در دنیا گفت:‌ مسائل زیست محیطی همواره مسئله جدی هم در سطح منطقه و هم در سطح ملی بوده است و این گونه نیست که اگر در نقطه ای از دنیا به مسائل زیست محیطی آسیبی وارد شود،‌سایر نقاط از این آسیب مصون بماند.

وی با انتقاد از اقدام رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج از معاهده زیست محیطی پاریس تصریح کرد: کناره گیری رئیس‌جمهور آمریکا از توافق پاریس موجب ایجاد بی آبرویی و بی اعتباری برای او شد.

معاون اول رییس جمهوربا بیان اینکه ایران تا صنعتی شدن فاصله بسیاری دارد، گفت: ما کشوری در حال توسعه هستیم و نمی توانیم نسبت به توسعه و چالش های پیش رو متفاوت باشیم. ما گفته ایم که به دنبال توسعه پایدار هستیم و توسعه ای را نمی خواهیم که فردای ایران را از بین ببرد.

وی افزود:‌ ما می خواهیم ایران را توسعه دهیم و جنگل ها و محیط زیست خود را نیز حفظ کنیم. به همین دلیل باید راهکاری پیدا کنیم تا هم کشور توسعه یابد و هم به مسائل محیط زیستی توجه شود. این وظیفه برعهده مدیران کشور است که توسعه ای همه جانبه در کشور مستقر نماید.

انتهای پیام/

10 اولویت اول کشور کدامند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار