جف سشنز: حادثه شارلوتسویل، تروریسم داخلی است

دادستان کل آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی ای بی سی، حادثه شارلوتسویل را نوعی «تروریسم داخلی» توصیف کرد.

جف سشنز: حادثه شارلوتسویل، تروریسم داخلی استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جف سشنز، وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا، امروز (دوشنبه)، در برنامه «صبح بخیر آمریکا» شبکه تلویزیونی ای بی سی، حادثه روز شنبه در شهر شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا را «تروریسم داخلی» خواند.

سشنز افزود امروز به همراه جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، با دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، دیدار و گزارش خود را درباره حادثه شارلوتسویل به او تسلیم خواهد کرد.

دادستان کل آمریکا در پاسخ به این پرسش که «آیا ترامپ در نهایت، مشخصا از «سفیدبرترپندارها» نام برده، آن‌ها را محکوم خواهد کرد؟»، اظهار داشت: ترامپ هر آنچه را که مناسب بداند، خواهد گفت. من فکر می‌کنم او این کار را خواهد کرد. سشنز مدعی شد ترامپ روز گذشته به طور مشخص از طرفداران برتری نژادی سفیدپوست‌ها نام برد و به احتمال زیاد، او دوباره این کار را خواهد کرد.

سشنز در ادامه افزود: «ترامپ بلافاصله و تنها چند ساعت پس از حادثه شارلوتسویل، آن را محکوم کرد. بیانیه ترامپ در این باره بسیار قاطع بود و به طور شفاف نژادپرستی، تعصب کورکورانه و نفرت را محکوم کرد. اظهارات ترامپ در محکومیت چنین رفتارهایی، اقدامات گروه‌های سفیدبرترپندار -به سبب تعصب کورکورانه و نفرت (آن‌ها از دیگر نژادها)- را نیز شامل می‌شود».

دادستان کل آمریکا در ادامه در اظهاراتی چاپلوسانه، ترامپ را رئیس جمهوری با عزم راسخ و با صراحت کلام خواند که دیدگاه‌های خودش را شفاف بیان می‌کند. سشنز افزود به همین دلیل مردم آمریکا او را به عنوان رئیس جمهورشان انتخاب کردند. وزیر دادگستری آمریکا همچنین، مدعی شد ترامپ در این مورد بخصوص –حادثه شارلوتسویل- با مردم آمریکا با صداقت سخن خواهد گفت.

تظاهرات نژادپرستان در شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیای آمریکا در 21 مرداد ماه سال جاری (شنبه) پس از اعتراض گروه‌های مخالف نژادپرستی به این اقدام، به خشونت کشیده شد. در پی بالا گرفتن تنش ها و درگیری میان طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان و مخالفان آن‌ها، در شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیا وضع فوق العاده اعلام شد. همچنین در همان روز، یک دستگاه خودرو با سرعت زیاد، شماری از معترضان به تجمع نژادپرستان را زیر گرفت. بر اثر این حادثه، یک نفر کشته و 21 نفر نیز زخمی شدند.

 

انتهای پیام/


دادستان کل آمریکا حادثه ایالت ویرجینیا را «تروریسم داخلی» توصیف کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار