نظرسنجی: یک چهارم آمریکایی‌ها ترامپ را در پرونده مداخله احتمالی روسیه مقصر می‌دانند

یک‌ چهارم آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ‌ در پرونده دخالتهای احتمالی روسیه غیرقانونی عمل کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا حاکی از آن است که یک چهارم مردم این کشور معتقدند دونالد ترامپ در ماجرای دخالت‌های احتمالی روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا غیرقانونی عمل کرده است.

طبق نتایج این نظرسنجی که توسط مؤسسه گالوپ صورت گرفته است، بیست و پنج درصد آمریکایی ها در ماجرای جنجال برانگیز دخالت روسها در انتخابات آمریکا، ترامپ را بی‌تقصیر نمی دانند. سی و هفت درصد آنها معتقدند که ترامپ در این قضیه غیرقانونی عمل نکرده، اما اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته است.

این نظرسنجی از دوم تا ششم اوت از طریق تلفن در آمریکا صورت گرفت و یک هزار و هفده نفر از شهروندان بالغ آمریکایی در آن شرکت کردند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که شصت و نه درصد از طرفداران حزب جمهوری‌خواه معتقدند دونالد ترامپ در ماجرای دخالت‌های احتمالی روسها در انتخابات آمریکا هیچ کار ناشایستی انجام نداده است؛ اما نود و چهار درصد طرفداران حزب دموکرات در این باره نظری کاملا متفاوت دارند و ترامپ را مقصر می دانند.

شایان ذکر است نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شد که رابرت مولر، دادستان مستقل آمریکا بدون اعتنا به فشارهای کاخ سفید، به تحقیقات خود درباره دخالتهای احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا و همچنین تبانی احتمالی میان ستاد تبلیغاتی ترامپ با مقامات مسکو ادامه می دهد. دونالد ترامپ هر گونه تبانی میان ستاد تبلیغاتی خود را با روسیه تکذیب کرده و خود را قربانی اقدامات خصمانه رقبای دموکرات دانسته است. ترامپ تحقیقات قضایی تحت هدایت رابرت مولر را درباره این قضیه مضحک و دروغین می داند. وی آشکارا از رابرت مولر انتقاد کرده و حتی جف سشنز، وزیر دادگستری خود را نیز به علت انفعال در این پرونده مورد انتقاد قرار داده است.

انتهای پیام/

نظرسنجی گالوپ در خصوص نقش ترامپ در مداخله‌ احتمالی روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار