آلبرایت: توجه ترامپ بیشتر به چین است تا کره شمالی

دیوید آلبرایت اعلام کرد هشدار ترامپ بیش از کره شمالی، متوجه چین است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، «دیوید آلبرایت» بازرس پیشین سازمان ملل در عراق و متخصص در حوزه مسائل هسته‌ای هشدار دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا به کره شمالی را بیشتر متوجه چین دانست و تصریح کرد ترامپ بیشتر می خواهد چین را بترساند و از پکن بخواهد برای کنترل پیونگ یانگ تلاش بیشتری انجام دهد.

دیوید آلبرایت اقدام ترامپ را در برقراری روابط نزدیک با چین اقدامی ابتکاری در جهت وارد کردن فشار به کره شمالی خواند و افزود: «ترامپ توانست برخلاف آن همه دشمنی با روسیه، مسکو را در قطعنامه ی شورای امنیت ضد کره شمالی با واشنگتن همراه سازد. هم اکنون ائتلاف خوبی در حال شکل گیری است و ترامپ تلاش می کند به چین بفهماند که این مشکل را باید هر چه زودتر برطرف کرد. البته من نمی توانم از جانب او سخن بگویم اما فکر می کنم به خوبی می داند دارد چه کار می کند.»

آلبرایت به کار گرفتن راهبردهای ضد کره شمالی را بسیار خطرناک خواند و گفت: «راهبردی که ترامپ دارد دنبال می کند بیشتر متوجه چین است و او می خواهد چین را وادار به واکنش کند. رکس تیلرسون ، وزیر امور خارجه هم با این پیام به منطقه می رود که آمریکا قرار نیست نظامیانش را در مرز مستقر کند و سیاست تغییر نظام را در کره شمالی دنبال نمی کند؛ اما کره شمالی باید این را درک کند که شبه جزیره کره باید عاری از سلاح های هسته ای باشد. فکر می کنم هنوز زمان داریم تا کره شمالی را مجبور کنیم دست از گسترش سلاح های هسته ای خود بردارد.»

انتهای پیام/

بازرس پیشین سازمان ملل در عراق: هنوز تا مجبور کردن کره شمالی به دست‌برداشتن از تسلیحات هسته‌ای فاصله است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار