بیات خبر داد

فعالیت 470 هزار خانواده شاهد و ایثارگر در برنامه‌های قرآنی

مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر 470 هزار نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگر در سراسر کشور در برنامه‌های قرآنی فعالیت دارند.

فعالیت 470 هزار خانواده شاهد و ایثار در برنامه های قرآنیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسینعلی بیات مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری که امروز(دوشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی خانواده‌های شاهد و ایثارگر از 26 مرداد آغاز می‌شود، اظهار داشت: بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی خانواده‌های شاهد و ایثارگر در مرحله کشوری امسال از 26 مردادماه در مشهد مقدس آغاز می شود.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات قرآنی، 720 نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر در دو مرحله با حضور ایثارگران و فرزندان پسر و در بخش دیگر همسران و دختران ایثارگر برگزار خواهد شد.

بیات تصریح کرد: در مرحله اول مسابقات قرآنی که از 26 تا 29 مردادماه برگزار می شود، 320 نفر از ایثارگران و فرزندان پسر آن ها حضور خواهند داشت، همچنین در مرحله دوم و با حضور 400 نفر از همسران و فرزندان دختر ایثارگران این مسابقات در روزهای 30 مرداد تا دوم شهریورماه برگزار خواهد شد.

مدیر کل امور هنری بنیاد شهید تأکید کرد: این دوره از مسابقات در 3 مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود که در مرحله شهرستانی، 25 هزار نفر و در مرحله استانی 10 هزار نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر حضور دارند.

وی اضافه کرد: در مرحله کشوری 720 نفر حضور خواهند داشت و مسابقات در 4 رشته حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم است و نفرات اول هر رشته در گروه خواهران و برادران برگزیده خواهند شد.

بیات با بیان اینکه در حال حاضر 470 هزار نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر در سراسر کشور در برنامه های قرآنی فعالیت دارند، تأکید کرد: تعداد 470 حافظ کل قرآن و 150 قاری درجه یک در میان جامعه ایثارگری در کشور وجود دارد.

مدیر کل امور هنری بنیاد شهید تصریح کرد: فعالیت های قرآنی بنیاد شهید در قالب آموزش به این افراد ارائه می شود که دوره های آموزشی به صورت پیشتازان، غیرحضوری و آموزش مهدویت است.

وی گفت: در یک هزار و 350 مدرسه، 90 کانون، یک هزار و 100 حسینیه و 730 هیئت مذهبی آموزش های قرآنی به ایثارگران و خانواده های شهدا ارائه می شود، همچنین بنیادشهید در سال های گذشته بر اساس آخرین ارزیابی شورای توسعه فعالیت های قرآنی زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی، از میان 30 دستگاه به عنوان یکی از 8 دستگاه برتر در حوزه قرآنی معرفی شد.

بیات عنوان کرد: نمایش 7 روز از تیر 60 و فیلم سینمایی درباره هفتم تیرماه که تا هشتم تیرماه نسخه نهایی فیلم تحویل بنیادشهید می شود، از دیگر برنامه های تلویزیونی است که امیدواریم به جشنواره فیلم فجر هم برسد.

مدیر کل امور هنری بنیاد شهید در پایان خاطر نشان کرد: سال گذشته نیز 10 مستند درباره شهدای منا ساخته شد و امسال نیز کنگره شعر شهدای منا و شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد و 10 شهریورماه مهلت ارسال آثار به این کنگره است و به احتمال قوی در شهریورماه این کنگره نیز برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار