حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در سومین جشنواره تجلیل از رسانه های برتر؛

توسعه فرهنگ ایثار موجب کاهش خشونت در جامعه می شود/پاسخگوی نقدهای سازنده هستیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نهادینه شدن توسعه فرهنگ ایثار و شهادت موجب کاهش خشونت در میان خانواده و جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سومین جشنواره ملی تجلیل از خبرنگاران و رسانه های برتر در حوزه ایثار و شهادت که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم، جلسه باشکوهی است زیرا اصحاب رسانه که در آن حضور دارند و نقش مهمی در هدایت افکار عمومی در زمینه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران توسعه فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت است که این رسالت باید به نحو مطلوب انجام شود.

حجت الاسلام شهیدی با بیان اینکه ایثار فقط در جبهه ها نیست، تصریح کرد: گذشت انسان از حق مسلم خویش برای حفظ اعتقادات و منافع مردم  را ایثار و فداکاری می نامند.

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه ایثار و فداکاری برای جامعه مفید است، ادامه داد: اگر بتوانیم این فرهنگ را در جامعه ارتقا بدهیم، خشونت در میان خانواده ها و جامعه کاهش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اوج قله فرهنگ، ایثار و شهادت است، افزود: خانواده شهدا سبک زندگی خاصی دارند و این سبک از ابتدای انقلاب تا به امروز بی نظیر بوده است و ما وظیفه داریم این فرهنگ و سبک را به نسل آینده منتقل کنیم.

حجت الاسلام شهیدی بیان کرد: همان طور که امام حسین(ع) راه شهادت را تقویت کرد، در دوران ما نیز عده ای دیگر از طریق سخنرانی و مداحی فرهنگ ایثار، مقاومت، شهادت و راه این امام را ادامه می دهند.

رئیس بنیاد شهید خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ما صد در صد ریشه در فرهنگ عاشورایی دارد و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر نصف روز حادثه کربلا در طول یک هزار و 400 سال چنین اثر جاودانه ای داشته است، چرا 8 سال دفاع مقدس در جامعه نتواند چنین اثری داشته باشد که در این راه اصحاب رسانه نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه انتظار دارم به عنوان یک عضو بنیاد شهید تمام دین خود را به ایثارگران ادا کنیم، تاکید کرد: آرامش امروز خود را مدیون ایثارگران هستیم و اگر امروزه مسئولان در مقابل استکبار ایستاده و به راحتی سخن می گویند به دلیل نهادینه شدن فرهنگ ایثارگری ایثارگران است.

حجت الاسلام شهیدی تأکید کرد: انتظار داریم تا اطلاع رسانی در برابر ایثارگران بخوبی انجام شود تا این افراد نسبت به حقوق و قوانین خود آگاه شوند.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به اینکه 576 هزار جانباز در کشور وجود دارد، تصریح کرد: ما آماده پاسخگویی و پذیرای نقد سازنده هستیم و از آن استقبال می کنیم ولی به دلیل اینکه حوزه ایثار و شهادت، حوزه حساس و ظریفی است اگر خبرها بصورت ناصحیح درج شود موجب نگرانی و رنجیده شدن این قشر می شود.

انتهای پیام/

وجود 576 هزار جانباز در کشور

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار