معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم:

ایجادفضای قرآنی درجامعه

عزیزی گفت: اهداف این مسابقات عمل به دستورات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد فضای قرآنی در جامعه است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ علی عزیزی،معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم گفت: مسابقات قرآن استان طی دو سال گذشته تنها در رده سنین بالای ۱۸ سال برگزار شده است و شاهد رشد شرکت کنندگان بوده‌ایم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود:با بیان اینکه هدف این مسابقات شناسایی استعدادهای نخبه قرآنی و معرفی آن به سطح کشوری است، یکی دیگر از اهداف این مسابقات عمل به دستورات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد فضای قرآنی در جامعه است و
بیش از ۲۳ هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن کریم شرکت داشته اند.

حجت الاسلام عزیزی اضافه کرد: رعایت تکریم شرکت کنندگان در مسابقات، ایجاد فضایی جذاب برای مسابقات قرآنی، دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در سالن مسابقات و استفاده از الحان و نغمات و مفاهیم قرآنی و اهدای نرم افزار و بسته فرهنگی به مدعوین را از جمله ویژگی‌های این مسابقات برشمرد

وی افزود: در مرحله شهرستانی بیش از ۳ هزار نفر حضور داشتند که از این تعداد، ۳۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند. مسابقات در روزهای ۱۷ تا ۲۰ مردادماه در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، دعاخوانی، اذان، تواشیح، تفسیر، نهج البلاغه و ... با حضور قاریان و حافظان از دو گروه جنسی زن و مرد برگزار شد و داوران بین المللی و ملی آن را داوری کردند.

وی ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های حفظ موضوعی، حفظ ترتیبی کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و ۵ جزء، اذان، معارف نهج البلاغه، تواشیح و قرائت و ترتیل برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: با بیان اینکه شرکت کنندگان از نحوه برگزاری این مسابقات ابراز رضایت داشتند، اطلاع رسانی این دوره از مسابقات و مدیریت اجرایی برنامه‌ها در طول ۴ روز رضایت بخش بود و کمیته‌های مختلف به خوبی به وظایف خود عمل کردند.

وی افزود:با بیان اینکه اقبال گسترده‌ای از سوی اقشار مختلف مردم از مسابقات صورت گرفت، در بیشتر مواقع فضای سالن شاهد بهره مندی تعداد زیادی از مردم از قرائت قاریان و اجرای حافظان و ادعیه‌خوانان بود.

حجت الاسلام عزیزی تصریح کرد: با بیان اینکه ساختار معاونت فرهنگی اوقاف قم از اداره قرآنی تفکیک و اداره قرآنی ساختار مستقلی پیدا کرده است، تشکیل شورای قرآنی با حضور استادان و مسئولان اوقاف از دیگر کارهای صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:درطرح ملی حفظ قرآن  تاکنون ۲۳ هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند و امسال نیز هشت هزار نفر در این طرح مشغول فراگیری حفظ قرآن هستند.

انتهای پیام/ح

 شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.