قم؛

تاکید بر گسترش مدارس حفظ قرآن در سراسر کشور

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف در قم گفت:گسترش مدارس شبانه روزی حفظ قرآن از اهداف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام حسینی،رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف  و امور خیریه کشور گفت: هیچ نهادی در کشور به‌اندازه مدارس شبانه‌روزی در زمینه حفظ قرآن کریم موفق عمل‌نکرده است و گسترش بیشتر این مدارس از اهداف مهم سازمان اوقاف در زمینه قرآنی است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ قرآن کریم در زندگی فردی فرد اظهار داشت: حفظ قرآن کریم سبب انس و پایداری بیشتر فرد با قرآن کریم می‌شود.

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف تأکیدات رهبری درزمینه 10 میلیون حافظ قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و افزود: تأکیدات رهبری از این منظر مهم است که حفظ قرآن کریم سبب انس همیشگی فرد با قرآن کریم می‌شود و فضای جامعه را نیز نورانی‌تر می‌کند.

حجت الاسلام حسینی  بابیان اهمیت افزایش افراد حافظ قرآن کریم تأکید کرد: 10 مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم در کشور دایر شده است تا بتواند گام مهمی درزمینه حفظ قرآن در کشور برداشته باشد.

وی  کارکرد مناسب مدارس شبانه‌روزی قرآن کریم در زمینه حفظ قرآن را مورد توجه قرار داد و گفت: هیچ نهادی در کشور به‌اندازه مدارس شبانه‌روزی در زمینه حفظ قرآن کریم موفق عمل‌نکرده است و گسترش بیشتر این مدارس از اهداف مهم سازمان اوقاف در زمینه قرآنی است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشوراستقبال ویژه حوزه‌های علمیه از طرح‌های حفظ قرآن کریم را مدنظر قرار داد و گفت: بیشترین تعداد حافظان قرآن کریم در بین طلاب هستند و استقبال حوزه‌ها در این زمینه‌ها بسیار خوب بوده است.

 وی با انتقاد از کم بودن مراکز تخصصی حفظ قرآن کریم در کشور ادامه داد: در مدارس، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها هیچ‌گونه مرکز تخصصی برای حفظ قرآن کریم وجود ندارد و از این نظر کشور دچار فقر است.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: قم بزرگ‌ترین پایتخت حفظ و تربیت قرآن کریم در کشور است اما هیچ مرکز تخصصی برای حفظ قرآن در قم نیز وجود ندارد که شایسته است برای گسترش این‌گونه مدارس در قم اقدامات بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/ش

مدارس شبانه روزی حفظ قرآن گسترش یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.