عضویت صدراعظم سابق آلمان در هیئت مدیره شرکت روس‌نفت

دولت روسیه «گرهارد شرودر» را به عضویت در هیئت مدیره شرکت «روس‌نفت» درآورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «گرهارد شرودر»، صدراعظم سابق آلمان، به عضویت هیئت مدیره شرکت بزرگ نفتی «روس‌نفت» درآمد. شرودر در سال‌های 1998 تا 2005 صدراعظم آلمان بود و هم‌اکنون ریاست کمیته سهامداران پروژه خط لوله گاز «نورد استریم» را نیز برعهده دارد. ساخت این خط لوله که قرار است گاز طبیعی روسیه را از کشورهای حوزه بالتیک عبور داده و به مرکز اروپا برساند، بر عهده شرکت گازپروم است.

مسئولیت شرودر در هیئت مدیره روس‌نفت، غیراجرایی است. 51 درصد از سهام روس‌نفت در اختیار دولت روسیه است و با وجود تحریم‌های غرب علیه مسکو به بهانه دخالت در بحران داخلی اوکراین، شرودر مشغول همکاری با این شرکت است. شرودر یکی از دوستان نزدیک «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه است، و همواره به دلیل نقض تحریم‌ها علیه مسکو مورد انتقاد قرار دارد.

صدراعظم سابق آلمان بارها به طور رسمی اعلام کرد مخالف تحریم‌ها علیه این شرکت است و در یک سخنرانی در کنگره حزب سوسیال دموکراتیک آلمان که ژوئن سال جاری میلادی برگزار شد، اظهار داشت ضدآمریکا نیست؛ اما آنچه در آمریکا رخ می‌دهد را قبول ندارد.

پس از آنکه روس‌نفت اعلام کرد قصد دارد اعضای هیئت مدیره را از 9 نفر به 11 نفر افزایش دهد، شرودر نیز نامزدی خود را اعلام کرد. شرودر به دنبال انتخابات صدراعظمی 2005 آلمان که از آنگلا مرکل شکست خورد، به عنوان تاجر در روسیه مشغول به کار شد و در مقر اصلی شرکت نورد استریم به فعالیت پرداخت.

 

انتهای پیام/

 صدراعظم سابق آلمان به عضویت هیئت مدیره شرکت روس‌نفت درآمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار