سیاست نفتی انعطاف‌پذیر "روس نفت" در سال 2017

رویترز نوشت برنامه "روس‌نفت" برای سال آینده میلادی نسبت به سطح تولید نفت انعطاف‌پذیر خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شرکت "روس‌نفت" – بزرگترین تولیدکننده نفت در روسیه – روز شنبه اعلام کرد برنامه‌‎های سال آینده میلادی‌اش انعطاف لازم را نسبت به سطح تولید نفت خواهد داشت. این اطلاعیه پس از توافق روسیه با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر سر کاهش تولیدات نفتی به منظور تثبیت بهای طلای سیاه اعلام شده است.

شرکت روس‌نفت وابسته به دولت روسیه است و مسئولیت تولید بیش از 40 درصد از نفت این کشور را بر عهده دارد. بر اساس گزارش‌ها، هیئت مدیره روس‌نفت بررسی برنامه‌های این شرکت برای سال 2017 و 2018 را به اتمام رسانده اند.

روس‌نفت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "این برنامه بر پایه برنامه‌های توسعه بلندمدت در نظر گرفته شده و تغییرات قوانین پولی روسیه نیز در آن لحاظ شده است. امکان تغییر حجم تولیدات نفتی به منظور افزایش بهره‌وری فروش در نیمه نخست سال 2017 نیز در این برنامه وجود دارد."

با این‌حال، در این اطلاعیه به توافق روسیه با سازمان اوپک اشاره‌ای نشده است. سخنگوی این شرکت نیز از اظهار نظر درباره این مسئله خودداری کرد.

بر اساس توافق روسیه با سازمان اوپک، این کشور تعهد کرده است تا انتهای سه ماهه نخست سال آتی میلادی، 200 هزار بشکه در روز از تولیدات نفتی‌اش را کاهش دهد.

"ایگور سچین" – مدیر اجرایی روس‌نفت – همواره از مخالفان سازمان اوپک بوده است و گفته است کنترل بازارهای نفت از دستان این نهاد خارج شده است. وی یکی از دلایل این مسئله را افزایش بی‌سابقه تولیدات نفت شیل به وسیله آمریکا می‌داند.

در ماه اکتبر نیز این شرکت اعلام کرده بود توافق دولت روسیه بر سر کاهش تولیدات نفتی این کشور را اعمال نخواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار