رییس پلیس راه استان کرمانشاه

وقوع بیشترین تصادف ها در ساعت 16 الی 20 است

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به وقوع بیشتر تصادفات در ساعت 16 الی 20 گفت: 65.6 درصد از تصادفات در روز و 34.4 تصادفات در شب اتفاق افتاده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ محمد حیدری رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: طی چهار ماهه نخست امسال، 38 هزار و 317 فقره سرعت غیرمجاز، 14 هزار و 873 فقره سبقت غیرمجاز، 10 هزار و 68 فقره انحراف به چپ، 29 هزار و 301 فقره عدم استفاده از کمربند ایمنی و سه هزار فقره استفاده از تلفن همراه حین رانندگی در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد:از مجموع 250 هزار و پنج فقره تخلف اعمال قانون شده، 110 هزار و 936 فقره و به میزان 44.3 درصد مربوط به اعمال قانون تخلفات حادثه ساز است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: تعداد 876 دستگاه خودرو به علت ارتکاب دو تخلف همزمان حادثه ساز و تعداد 117 دستگاه خودرو دارای خلافی بیش از ده میلیون ریال برابر تبصره 1ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در مدت مذکور توقیف شده است، همچنین 106 نفر از رانندگان به علت رسیدن گواهینامه آنها به حد نصاب نمره منفی و عدم رعایت مقررات به مدت سه ماه از رانندگی محروم شده‌اند.

حیدری گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی تصادفات منجر به فوت 12 و شش دهم درصد و تعداد فوت شدگان پنج و پنج دهم درصد در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه 16.3 درصد از تصادفات در روز پنجشنبه رخ داده است گفت:با توجه به شروع طرح تابستانی، ترافیک محورها افزایش یافته و با توجه به اینکه اکثر رانندگان غیر بومی به محورها آشنایی ندارند و همچنین خستگی و خواب آلودگی ناشی از رانندگی طولانی باعث افزایش تصادفات شده است، لذا حضور پررنگ تیم‌های گشت پلیس راه و تیم های امداد و نجات خصوصاً در این ساعات بسیار مهم و حیاتی است.

وی گفت: خودروی سواری با 69 درصد، وانت با 13.8 درصد و کامیون با9.7 درصد به ترتیب رتبه های اول تا سوم وسایل نقلیه مقصر در تصادفات را به خود اختصاص داده اند، همچنین در بین خودروهای سواری، پژو بیشترین وسیله مقصر در تصادفات است.

 

انتهای پیام/ز

پژو بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار