رئیس اداره محیط زیست آمل:

خطرهجوم موش ها به رودخانه هراز

دفن زباله ها در نزدیکی رودخانه هراز علاوه بر آلودگی منابع آبی،خطر حضور موش های بزرگ در آمل و شهرهای اطراف را هم دو چندان می کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،بهمن صادق نژاد رئیس اداره محیط زیست آمل، معضل بزرگ زیست محیطی شهرستان را دفن زباله در منطقه عمارت اعلام کرد و گفت: نفوذ شیرابه های زباله به رودخانه هراز و زمین های کشاورزی اطراف، خسارات جبران ناپذیری وارد کرده است.

وی افزود: خطر آلوده شدن آب آشامیدنی شهروندان نیز وجود دارد چرا که پساب ناشی از دپوی زباله و تخلیه فاضلاب تا عمق 150 متری زمین نفوذ کرده است.

رئیس اداره محیط زیست آمل با بیان اینکه شیرابه های زباله اکنون به سمت رودخانه هراز و بستر سد در حال ساخت این منطقه در حرکت است، گفت: جمع آوری زباله دراین منطقه نیازمند عزم ملی است.

صادق نژاد با اشاره به بازدیدهای روزانه و شبانه از محل دفن زباله گفت: محل دفن زباله های آمل در حال انفجار است و اگر اتفاق ناگواری بیفتد میلیون ها موش قوی الجثه به رودخانه هراز سرازیر می شوند و سلامت مردم آمل و شهرهای همجوار به خطر خواهد افتاد.

وی با ابراز نگرانی از راه اندازی بستر رودخانه هراز برای برپایی بازار روز هفتگی یادآورشد: محیط زیست خطرات این اقدام را چندین بار در جلسات شورای بهداشت شهرستان متذکر شده است.

صادق نژاد با بیان اینکه مسئولین شهری پیگیر موضوع هستند و خوشبختانه با حمایت های شورای تامین اتفاقات خوبی خواهد افتاد، افزود: منطقه جدید دفن زباله درمنطقه پاساکش انتخاب شد اما چون زمین وقفی است درحال رایزنی با اوقاف وامور خیریه مازندران هستیم تا پس از مراحل قانونی به شهرداری واگذار شود.

 صادق نژاد اشاره کرد: به هیچ عنوان این زمین محل دفن زباله نخواهد بود بلکه محل ساخت کارخانه های مرتبط با تفکیک زباله است و شهرداری درحال رایزنی با یکی از شرکت های ژاپنی است که از زباله برق تولید کنند.

انتهای پیام/ک

وضعیت نامناسب دفن زباله ها در آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار