سقوط ارزش فوتبال ایرانی در بازار قطر

تنها 3 بازیکن ایرانی در رقابت های فصل جاری لیگ ستارگان قطر بازی می کنند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان سیامک کوروشی مدافع سابق تیم های نفت تهران، سایپا و ملوان انزلی با مسئولان باشگاه معیذر قطر برای امضای قراردادی یک ساله به توافق رسیده و قرار است در فصل جاری لیگ دسته اول این کشور به میدان برود.

معیذر در رقابت های فصل 17-2016 لیگ ستارگان با قرار گرفتن در رتبه سیزدهم به دسته پاین تر سقوط کرد تا لژیونر جدید فوتبال کشورمان فرصت حضور در بالاترین سطح لیگ قطر را از دست دهد.

نکته جالب اینجاست برخلاف سال های گذشته که تعداد زیادی از بازیکنان کشورمان در لیگ قطر بازی می کردند در فصل آتی تنها مرتضی پورعلی گنجی، سروش رفیعی و محمد طیبی در لیگ ستارگان حضور دارند و بازیکنانی مانند میثم مجیدی و سیامک کوروشی با سابقه بازی برای تیم ملی، ترجیح داده اند در لیگ دسته دوم این کشور به میدان بروند.

در این میان مرتضی پورعلی گنجی، مدافع میانی السد مطرح ترین بازیکن ایرانی لیگ ستارگان محسوب می شود و سروش رفیعی که حضور در تیم یازدهم جدول فصل گذشته این لیگ را به همراهی پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ترجیح داد هم امیدوار است با درخشش در ترکیب الخور شانس قرار گرفتن نامش در بین بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 را افزایش دهد. محمد طیبی، کاپیتان سابق  استقلال خوزستان دیگر بازیکن ایرانی لیگ قطر است. او پس از جنجال های بسیار در نهایت قراردادش با تیم پارس جنوبی جم را فسخ کرد و به تیم تازه صعود کرده القطر پیوست.

البته به نظر می رسد میثم مجیدی و سیامک کوروشی تنها برای کسب درآمد با تیم های درجه دویی مانند الشمال و معیذر قرارداد بسته اند.

در پایان رقابت های فصل گذشته لیگ ستارگان چند بازیکن ایرانی به دوران حضورشان در این کشور پایان دادند.

پژمان منتظری و مجتبی جباری به دنبال جدایی از الاهلی به استقلال تهران بازگشتند. رحیم زهیوی و مهرداد پولادی هم پس از اتمام قراردادشان با الشحانیه، راهی فولاد خوزستان و بانکوک یونایتد تایلند شدند. 

چنین موضوعی نشان می دهد تیم های قطری تمایل خود را برای جذب بازیکنان ایرانی  تا حد زیادی از دست داده اند.

انتهای پیام/

بازیکنان ایرانی لیگ قطر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار