دامغان؛

بیش از 2700 حافظ قرآن در شهرستان دامغان

شهرستان دامغان بیش از 2700 حافظ قرآن دارد که این افراد حافظ یک جزء تا کل قرآن هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حجت الاسلام مرتضی میرکو رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان گفت: یکی از رسالت های سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای برنامه های قرآنی و تربیت حافظان قرآن کریم به شمار می رود لذا در تلاشیم تا با میزبانی این مسابقات بتوانیم فرهنگ دینی را در جامعه ترویج کنیم.


وی افزود: طی پنج سال گذشته تاکنون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افتخار برگزاری مسابقات  قرآنی را در کارنامه خود دارد که امسال این دوره از مسابقات به میزبانی دامغان به مدت یک روز در حال برگزاری است.


حجت الاسلام میرکو با بیان اینکه یکی از برنامه قرآنی این نهاد برگزاری کلاس های قرآن در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه است، اظهار داشت: با توجه به اینکه این اماکن به عنوان قطب فرهنگی محسوب می شوند لذا با گسترش فرهنگ ناب قرآنی توانستیم به موفقیت های خوبی در این راه نائل شویم.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح جامعه امری ضروری است و با این اقدام ارزشمند می توانیم فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم.


وی افزود: وجود آسیب های اجتماعی در جامعه نشان می دهد که از روح معنویات فاصله گرفتیم لذا برگزاری این قبیل جشنواره ها کمک می کند تا با اشاعه فرهنک دینی و مذهبی بتوانیم از مصداق تهاجم فرهنگی و آسیب ها دور شده و به سوی نور حرکت کنیم.


انتهای پیام/ م


برگزاری مسابقات قرآنی در دامغان امری ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار